Anna Trane utses till presschef i Cybercom

Ekonomijournalisten Anna Trane utses till PR- och presschef i Cybercom Group. Anna kommer närmast från SVT, där hon bland annat varit ekonomikommentator för Rapport och reportagereporter för Agenda.

– Jag tilltalas av Cybercoms internationella framgångar och den tillväxt bolaget visat de senaste åren, vilket innebär spännande utmaningar och möjligheter när det gäller PR-arbetet. Det är ett intressant företag med en imponerande verksamhet och jag tror att jag med min erfarenhet som journalist och samhällsbevakare kan bidra med att nå fram med Cybercoms budskap till de olika målgrupperna. Jag ser mycket fram emot att börja, säger Anna Trane. Som presschef är Anna placerad vid informationsavdelningen på Cybercoms huvudkontor i Stockholm. – Vi är väldigt glada för att Anna valt att börja hos oss på Cybercom. Med hennes värdefulla kompetens och mångåriga erfarenhet kommer hon att stärka vårt arbete med Cybercoms varumärke både i Sverige och internationellt, säger Kristina Cato, informationsdirektör, Cybercom Group. Anna Trane är 41 år och har bland annat en ekonomiexamen vid Uppsala universitet. Anna har kommer närmast från SVT som reportagereporter Agenda, tidigare var hon till exempel ekonomikommentator, Rapport, Dokument Inifrån, Samhällsredaktionen, ekonomikorrespondent USA-valet, Rapport och hon innan SVT var hon bland annat nyhetschef på Finanstidningen. Anna tillträder som presschef i Cybercom den 10 februari 2010.