Cyber Com tecknar ramavtal med Tele2/NetCom

Cyber Com tecknar ramavtal med Tele2/NetCom Cyber Com har förnyat ramavtalet med telekommunikationsföretaget Tele2/NetCom för år 2001. Samarbetet omfattar konsulttjänster inom management, projektledning, system- och affärsutveckling samt verksamhetskompetens. För Cyber Com är avtalet strategiskt viktigt och stärker Cyber Coms position inom telekommarknaden. Ramavtalet har utökats och kan även nyttjas av övriga Kinneviks-bolag. Cyber Coms affärsområde Telecom and Services sysselsätter i dag ca 150 konsulter och fokuserar på att utveckla en stark nischposition inom telekommarknaden där bredband och mobilitet knyts samman med företagsaffärer. NetCom, som bildades 1993, är ett ledande alternativt pan-europeiskt telekommunikationsföretag som verkar inom mobila GSM-tjänster, publik tele- och datakommunikation samt Internet under varumärkena Tele2, Tango, Comviq och Q-GSM till mer än nio miljoner kunder i 20 länder. NetCom driver även Datametrix, Optimal Telecom, 3C Communications, som säljer telefoni- och Internettjänster över telefonautomater och Internet- terminaler samt Transac, ett bolag för databehandling av bl a korttransaktioner och fakturor, C3, förutbetalda telefonkort för fast telefoni, och Intellinet, en fast telefonitjänst med "lägsta-pris- garanti". Koncernen erbjuder även kabelTV-tjänster i Sverige, Estland och Litauen under varumärkena Kabelvision, Tele2 och C-Gates och Internetportalen Everyday.com, som är ett joint venture med Modern Times Group. NetCom är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna NCOMA och NCOMB samt på Nasdaq under symbolen NECSA och NECSB. Cyber Com erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom e-Business och telekom med spetskunskaper inom modern systemutveckling och projektstyrning samt marknadskommunikation. Omsättningen för första halvåret 2000 var 176,2 Mkr (89,8 Mkr) med ett resultat efter finansnetto på 15,8 Mkr (5,9 Mkr). Cyber Com är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. Delårsrapport för perioden januari-september offentliggörs den 25 oktober. För ytterligare information kontakta: Anette Söderström, Cyber Com Intra-X AB Mobiltelefon: 0739-81 32 60 E-post: anette.soderstrom@cybercom.se Claes Hiort, Tele2 AB Mobiltelefon: 0704-26 45 29 E-post: claes.hiort@tele2.se Läs mer på www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01180/bit0002.pdf