Cybercom avser överta verksamheten i Mind Finance AB

Cybercom avser överta verksamheten i Mind Finance AB Cybercom har inlett förhandlingar med Mind Finance AB om att överta dess verksamhet. I och med ett övertagande avser Cybercom att förstärka sin svenska marknadsposition inom bank och finans. Mind Finance är en IT- och affärsutvecklande konsult främst verksam inom marknadssegmenten bank, finans och försäkring. Viktiga kunder är bland andra AMF Pension, Bankgirocentralen, FöreningsSparbanken, KPA, Nordea, ICA, OM och SEB. Mind Finance har idag ca 30 medarbetare och är ett dotterbolag till Mind AB. Förhandlingarna avser endast ett övertagande av verksamheten. -Att ta över verksamheten i Mind Finance är ett led i Cybercoms satsning på Bank och Finans, där Mind har rätt kompetens och en attraktiv kundlista. Med Mind stärker vi vår verksamhet inom affärsområdet e- Business, säger Mats Alders, vd och koncernchef Cybercom. För ytterligare information, kontakta Mats Alders, VD och koncernchef Cybercom 070 - 7253200 Hans Hasselgren, VD Mind 073 - 3611801 Cybercom är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom telekom, finansiella tjänster och läkemedelsindustri. Cybercom grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cybercom är en finansiellt stark koncern med verksamhet i Europa och kontor i Sverige, England och Danmark. Vi är ca 300 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar. Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB (publ.) Norrmalmstorg 16 Box 7574 103 93 Stockholm Telefon 08 578 646 00 Fax 08 578 646 10 E-post info@cybercom.se www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030204BIT01090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030204BIT01090/wkr0002.pdf