Cybercom får storaffär av globalt företag inom mobilkommunikation

Cybercom har fått ett uppdrag värt cirka 20 miljoner kronor för ett globalt företag inom mobilkommunikation. Uppdraget gäller i ett år och omfattar verifiering av hårdvara inom mobila tjänster.

– Det här är en viktig affär för oss på Cybercom där vi hjälper kunden att korta sina utvecklingsledtider. Därmed kan kunden få ut sina produkter mycket snabbare på marknaden, säger Henrik Benckert affärsområdeschef test- och kvalitetssäkring på Cybercom.

Cybercom ska kvalitetssäkra och verifiera hårdvara för trådlös kommunikation åt kunden. Affären uppgår till cirka 20 miljoner kronor. Uppdraget gäller i ett år med möjlighet till förlängning.

Cybercom valdes med anledning av bolagets gedigna erfarenhet inom testområdet, trådlös kommunikation och Cybercoms långvariga samarbete med kunden inom detta uppdrag.

Observera: Cybercom offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 februari kl. 11.00.

Henrik Benckert, affärsområdeschef test- och kvalitetssäkring Cybercom Sverige +46 708 25 96 63

Odd Bolin, VD Cybercom Sverige +46 704 28 31 73

Anna Trane, PR & presschef, Cybercom Group  +46 708 84 74 69

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 9 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.