Cybercom vinner avtal med finska Utbildningsstyrelsen för hosting och kapacitetstjänster

Cybercom Finland kommer att leverera hosting och kapacitetstjänster till finska Utbildningsstyrelsens informationssystem framöver.

Avtalet träder i kraft gradvis under våren och gäller i fyra år framåt. Cybercoms åtaganden inkluderar kapacitetstjänster för servrar, databaser, datalagring, backup och datakommunikation.

Vi ser mycket positivt på att vårt goda samarbete med den finska Utbildningsstyrelsen nu utökas till att inkludera hosting, säger Tony Hendrell som leder affärsområdet Data Center på Cybercom.

Cybercom ska även utföra tjänster för övervakning och förvaltning av server plattformar, samt tekniskt underhåll av mjukvara. Tillhörande konsulttjänster ingår också i avtalet.

Erja Nokkanen, Utvecklingschef, FNBE, erja.nokkanen@oph.fi +358 40 348 7126

Mika Kuusisto, Säljansvarig, Cybercom Finland, mika.kuusisto@cybercom.com +358 50 409 7203

Tony Hendrell, Vvd, Data Center, Cybercom Fin. Tony.hendrell@cybercom.com +358 40 554 9692

Anna Trane, Press & PRchef, Cybercom Group, anna.trane@cybercom.com +46 708 84 74 69

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 9 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.