Delårsrapport januari - mars 2010

• Omsättningen uppgår till 410,1 MSEK (477,6) • Rörelsemarginal EBITDA exklusive engångskostnad om 18 MSEK är 9,7% (9,6) • Rörelsemarginal EBITDA är 5,3% (3,6) • Rörelsemarginal EBIT är 2,1% (-57,3) • Resultat per aktie uppgår till 0,11 SEK (-9,49) • Antalet anställda uppgår till 1 803 (1 969) En avvaktande marknad För de tre första månaderna 2010 var omsättningen 410,1 MSEK. EBITDA-marginalen var något förbättrad och uppgick till 9,7%, exklusive kostnaden för personalneddragningar. Marknaden är fortfarande avvaktande. Vi ser positiva tecken och märker en ökad investeringsaptit hos våra kunder. Hos de större konsultköparna inom telekom har Cybercom under lågkonjunkturen befäst sin position som global leverantör och vi har därmed blivit en av de få utvalda strategiska partners som företagen behållit. Vi har även haft framgång i ramavtalsupphandlingar inom den offentliga sektorn i Sverige, där vi ser en potential för tillväxt de kommande kvartalen. Vi ser med god tillförsikt på 2010. Trenden i vårt orderflöde är positiv och Cybercom fortsätter att intensifiera säljarbetet och investerar i aktiviteter för att stärka varumärket. Vårt deltagande på Mobile World Congress i Barcelona i februari är ett sådant exempel. Vi kommer ha fortsatt fokus på ökad lönsamhet 2010. Det finns fortfarande stora utmaningar i den rådande marknaden men också stora möjligheter. Cybercom har en stark bas i Norden med växande internationell verksamhet. Globaliseringen kommer att spela en viktig roll även framöver och vi fortsätter utveckla bolaget i linje med vår strategi. Vi bygger ett internationellt Cybercom, med en geografisk struktur för en långsiktig och lönsam affär. Stockholm den 21 april 2010 Patrik Boman VD och koncernchef