Ny affärsområdeschef på Cyber Com

Ny affärsområdeschef på Cyber Com Rolf Carlström tillträder som chef för affärsområde e-Business från och med första kvartalet 2003. Rolf kommer att ingå i Cyber Coms verkställande ledningsgrupp. Rolf Carlström är 46 år, civilingenjör och har lång erfarenhet inom IT- branschen. Under sitt yrkesverksamma liv har han främst arbetat med affärsutveckling, ledarskap och försäljning i Sverige och Europa. Affärsområdet e-Business täcker Cyber Coms svenska verksamhet inom främst marknaderna bank, finans, försäkring. Under hösten har Rolf tillsammans med koncernchef Mats Alders renodlat affärsområdet mot en huvudsaklig inriktning på finansiella tjänster samt läkemedelsindustri. Närmast kommer Rolf från Atello AB. Ett IT-konsultbolag med ca 75 medarbetare där han var en av två grundare samt VD under fem år. Innan dess var han av regeringen utsedd till Sveriges teknisk-vetenskapliga attaché i London, där han även ansvarade för Sveriges Tekniska Attachéers verksamhet. Från mitten av 80-talet fram till 1995 arbetade Rolf på AU-System i olika ledande befattningar som t ex avdelningschef och vVD. - Rolf har en gedigen bakgrund som affärsutvecklare som kommer att komma väl till pass för vår verksamhet inom affärsområdet. Jag är väldigt glad över att ha honom ombord, säger Mats Alders, VD och koncernchef. För ytterligare information, kontakta Mats Alders, VD och koncernchef 070 - 7253200 Rolf Carlström, affärsområdeschef e-Business 070 - 327 70 07 Cyber Com är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom telekom, finansiella tjänster och läkemedelsindustri. Cyber Com grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cyber Com är en finansiellt stark koncern med verksamhet i Europa och kontor i Sverige, England och Danmark. Omsättningen för år 2001 var 396,2 mkr. Vi är ca 300 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00120/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00120/bild.html Pictures