Förtydligande med anledning av artikel i Biostock

Med anledning av en publicerad intervju på Biostock önskar bolaget göra vissa förtydliganden. Att bolagets läkemedelskandidat kan marknadsgodkännas direkt efter en ny genomförd fas 2 studie förutsätter att läkemedelsmyndigheterna isåfall godkänner denna strategi vilket inte alls är säkert. Bolaget behöver dessförinnan genomföra en 6 månaders toxicitetsstudie följd av en ny fas 2 studie.

2017-10-02

Denna information är sådan information som Cyxone AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 oktober 2017 kl. 17.16 CET.

Bolaget bildades 2015-07-13. Aktien handlas sedan 2016-06-07 på Nasdaq First North under beteckningen CYXO. Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North är Erik Penser Bank och nås på 08-4638000.

Denna rapport innehåller framåtriktade uttalanden, som utgör subjektiva uppskattningar och prognoser inför framtiden. Framtidsbedömningarna gäller endast per det datum de görs och är till sin natur, liksom forsknings- och utvecklingsverksamheten inom bioteknikområdet, förenade med risker och osäkerhet. Med tanke på detta kan verkligt utfall komma att avvika betydligt från det som beskrivs i detta pressmeddelande.

Cyxone AB (publ) är ett biomedicinskt bolag som utvecklar läkemedel baserat på en typ av naturliga växtproteiner, s.k. cyklotider. Cyklotidteknologin har förutsättningar att kunna ge nya läkemedel med fördelaktiga farmakologiska effekter på sjukdomar som idag saknar effektiva och säkra behandlingar. Bolaget fokuserar på utvecklingen av en substans, T20K, som hämmar nyckelprocesser i kroppens celler som är typiska för olika immunsjukdomar som t ex multipel skleros och ledgångsreumatism.