Dala Energi utökar samarbetet med Dalakraft som från och med 1:a maj, nu ansvarar för Dala Energis kundservice.

I ett led att erbjuda kunderna en service som är lite mer, tar nu Dalakraft hand om Dala Energis kunder och i nästa steg erbjuds de gemensamma kunderna, en faktura. Redan nu tar man ett första steg i att Dala Energi tar bort den avgift man fakturerat vid in- och utflyttning till sin fastighet.

-Dala Energis delägande i Dalakraft är strategiskt viktigt på många sätt och nu utökar vi samarbetet ytterligare. Dalakraft är elhandelsbolaget med utmärkt service och med deras generösa öppettider, vet jag att våra kunder kommer få en högklassig service och en kundupplevelse som är lite mer, berättar Kent Byman, kommunikations & marknadschef på Dala Energi.

-Så härligt att vi på Dalakraft får utöka vår kundservice med att även ta hand om Dala Energis kundärenden. Det nya samarbetet ger Dala Energis kunder en större nytta genom våra utökade öppettider och många olika kontaktvägar för snabbaste och bästa kundservice, berättar Rita Adolfsen, marknads- och försäljningschef på Dalakraft.

För Dala Energis kunder är det fortfarande samma telefonnummer 0247-738 20 och e-post info@dalaenergi.se

De nya öppettiderna som gäller är måndag-fredag klockan 08:00 till 21:00 samt lördag och söndag mellan klockan 10:00 och 14:00

Kent Byman, Kommunikations & Marknadschef Dala Energi, 076-117 49 28

Rita Adolfsen, Marknad/Försäljningschef Dalakraft, 0280-48 80 15

Dala Energi är en regional koncern som agerar lokalt på våra olika marknader som framförallt är Säter, Gagnef, Leksand och Rättvik. Vi erbjuder lösningar inom energi och digital kommunikation som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i
vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt där vårt fokus skall ligga på att leverera en kundupplevelse som är lite mer. Vi omsätter knappt 300 mkr och har ca 33 000 kunder. Våra aktieägare är idag över tre tusen privata ägare och tre kommuner;
Leksand, Rättvik och Gagnef.