DataVis och DataPower Learning - partner inom e-learning

DataVis och DataPower Learning - partner inom e-learning DataVis, ett IT-konsultföretag med bl a utbildningsverksamhet, och DataPower Learning, med huvudsaklig verksamhet inom e-learning, har ingått ett samarbetsavtal inom e-learning. Avtalet beräknas initialt vara värt 5 miljoner kronor. De båda företagens utbildningsenheter kompletterar varandra genom att kombinera e-learning med stöd och support av lärare. Det ger kunderna en tids- och kostnadseffektiv kompetensutveckling där ett av nyckelorden är uppföljning av utbildningssatsningar. - Vår utbildningsverksamhet som bl a arbetar med implementering av e-learning hos stora & medelstora företag kan nu erbjuda det senaste verktyget inom utbildningsbranschen, säger Fredrik Larsmarker projektledare för DataVis e-learning satsning. - Genom samarbetet med DataVis erbjuder vi våra kunder ett enkelt och komplett utbildningspaket som gör att de snabbt kan komma igång med e-learning i sina verksamheter, säger Patrik Nordström, partneransvarig hos DataPower Learning. Bildmaterial finns att hämta på: www.datapower.se/press För mer info; Om DataVis DataVis skall vara en totalleverantör av IT tjänster. Detta innebär att marknaden skall se DataVis som en komplett IT leverantör med hög servicenivå. Företagets tjänste- och produktutbud skall präglas av kundnytta och fokuseras på lösningar. www.datavis.se Om DataPower Learning DataPower Learning har i 15 år utvecklat utbildningsprodukter för IT- användare. Idag är huvudsakliga verksamhetsgrenen e-learning med användning och distribution direkt över webben. www.datapower.se Kontaktpersoner: DataVis Fredrik Larsmarker 060-701 00 55 alt 070-267 54 00 mailto:fredrik.larsmarker@datavis.se DataPower Learning Patrik Nordström 060-66 93 00 alt 070-629 27 89 mailto:p.nordstrom@datapower.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00210/bit0002.pdf