Daydream och 3 lanserar nya online-spelet BotFighters

Daydream och 3 lanserar nya online-spelet BotFighters 2 Mobilspelsleverantören Daydream lanserar uppföljaren till det framgångsrika mobila onlinespelet BotFighters tillsammans med mobiloperatören 3. BotFighters 2 är ett onlinespel där tusentals spelare möts i ett action-äventyr som pågår ute på gatan i den verkliga världen. Daydream har via sitt dotterbolag It's Alive avtalat med mobiloperatören 3 att lansera det nya spelet BotFighters 2. Avtalet omfattar 3 i Sverige och Danmark. It's Alive har sedan tidigare spelutvecklingsavtal med 3 i England, och Daydream driver redan multiplayer-servrar åt 3 i Sverige, Danmark och Österrike. BotFighters 2 är en uppföljare till den tidigare versionen av spelet som haft stora framgångar i bla Ryssland där det genererat upp till 1 million SMS per vecka. Den nya version som nu lanseras är ett action- orienterat äventyrsspel där tusentals spelare kan mötas i en gemensam spelvärld för att i olika rebellgrupper tillsammans göra uppror mot en korrupt överstatlig regering 100 år in i framtiden. Med hjälp av positioneringsteknik i mobilnätet flyttas spelet ut på gatan i den verkliga världen. Mobilens display förvandlas till en radarskärm där man ser sina motspelares positioner i verkliga världen, en värld som nu fylls av faror som virtuella minor och datorstyrda fiender som man måste undvika när man rör sig runt ute i staden. Spelet laddas ned från 3s mobila portal och lagras lokalt i telefonen och kopplar sedan via mobilnätet automatiskt upp sig mot en central spelserver så att olika spelare kan interagera med varandra. Användarna kan spela obegränsat mot en månatlig abonnemangsavgift. "BotFighters 2 är ett spännande spelkoncept och med sitt starka community-innehåll passar det perfekt in i vårt Between Friends-koncept. Vi har också haft stor framgång med vår Hitta kompis funktion och det här spelet är en kul och naturlig fortsättning av positioneringsbaserade produkter.", säger Rikard Ljungman, Commercial Manager för Media Services på 3. Om Daydream Daydream är en svensk producent och förläggare av de attraktivaste och mest underhållande spelen för mobiltelefoner. Daydream har utvecklat och designat digitala spel sedan 1994 och besitter idag spetskompetens inom utveckling av innovativa, interaktiva spel, baserade på avancerad spjutspetsteknologi. Då efterfrågan på mobiltelefonspel ökat i snabb takt under de senaste åren, har Daydream, sedan sommaren 2004, helt inriktat sin produktion på spel för mobiltelefoner. I Daydreams produktion ingår titlar som Botfighter, Supafly och Netbaby Grand Prix. Daydreams kunder utgörs av mobilterminalstillverkare, mobiloperatörer samt större internationella spelförläggare, exempelvis Nokia, iFone samt Telia. Daydream har idag 19 medarbetare med huvudkontor i Umeå samt utvecklingsstudios i Karlstad och Stockholm. Sedan december 2000 är Daydreams B-aktie noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Om 3 "Visste du att 3 har 88% 3G täckning i hela landet, 97 % täckning i större städer samt 95% GSM täckning i hela landet?" Läs mer på http://www.tre.se/täckning 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT00010/wkr0001.pdf