Anders Lövgren ny styrelseledamot i Daydream

Anders Lövgren ny styrelseledamot i Daydream Anders Lövgren kommer att föreslås som ny styrelseledamot i Daydream på nästa bolagsstämma. Lövgren är 54 år och kommer närmast från det o- listenoterade Columna fastigheter AB där han arbetade som VD Anders Lövgren har gedigen erfarenhet från it- och datarelaterade uppdrag. Redan under 70-talet drev han dataföretaget Närdata och har för närvarande styrelseuppdrag i Consultec (mjukvara för byggbranschen), Decim (CAD/CAM- baserad dentalteknik), Optronic (ledande inom området optik-eletronik) och Optigrade (optisk mätning). -Det ska bli mycket intressant att få aktivt delta i den process där Daydream utvecklas från ett litet entrepenördrivet företag till att ta en position som ett av de ledande företagen inom den nya ekonomin, säger Anders Lövgren. Jag har fått förmånen att följa ett antal företag i motsvarande utvecklingsfaser och tror mig ha erfarenhet av vad som krävs för att lyckas. -Detta är ett led i vår strategi att förstärka styrelsefunktionen mot en aktivare och mer affärsmässig styrelse, säger Leif Danielsson koncernchef i Daydream Software AB. För ytterligare information kontakta: Jan Phersson-Broberg, VD för Daydream, tel. 090-70 66 70, alt. mobil 070-662 74 00 eller mail, jp@daydream.se. Leif Danielsson, Koncernchef för Daydream, tel. 090-70 66 70, alt. mobil 070-525 62 02 eller mail, leif.danielsson@daydream.se Besök även: www.daydream.se Daydream är en koncern som utvecklar interaktiv underhållning, innovativa teknologier och tjänster vilka är upplevelsebara, distribuerbara samt betalbara via Internet och andra digitala media. I Daydream ingår dotterbolagen Daydream Technology, Daydream Entertainment och Daydream Ventures. Daydream (publ) listas på SBI:s aktielista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00710/bit0002.pdf