Traitors Gate lanseras på Tower of London

Traitors Gate lanseras på Tower of London Daydreams äventyrsspel Traitors Gate som utspelar sig på det världsberömda Tower of London, kommer att säljas i The Royal Palaces souveniraffärer på slottsområdet från och med 21 juni. Tower of London är en av Storbritanniens största turistattraktioner och har årligen ca 3 milj unika besökare från hela världen. - Att Traitors Gate är en av få utvalda produkter samt det enda dataspelet som får säljas via The Royal Palaces souveniraffärer, är viktigt med tanke på att en stor del av turisterna består av barnfamiljer. Vi räknar att spelet i denna försäljningsmiljö kommer att ha en livslängd på minst 5 år, säger koncernchef Leif Danielsson för Daydream Software AB. För ytterligare information: Leif Danielsson, Koncernchef för Daydream, mobil. 070-525 62 02 eller mail, leif.danielsson@daydream.se Jan Phersson-Broberg, VD för Daydream, tel. 090-70 66 70, alt. mobil 070- 662 74 00 eller mail, jp@daydream.se. Besök även: www.daydream.se Daydream Software AB, är ett företag som utvecklar interaktiv underhållning, innovativa teknologier och tjänster vilka är upplevelsebara, distribuerbara samt betalbara via Internet och andra digitala media. Daydreams produkter används av alla åldersmålgrupper på en världsmarknad I Daydream ingår dotterbolagen Daydream Technology, Daydream Entertainment och Daydream Ventures. Daydream Software AB är noterat på Nya Marknaden vid OM Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/20/20000620BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/20/20000620BIT00600/bit0002.pdf