DBP deltar i “10th Annual International Partnering Conference BIO-Europe SPRING® 2016” i Stockholm 4-6 april

– BIO-Europe SPRING® 2016 är ett mycket passande forum för oss att presentera Temodex och våra andra produkter till kända läkemedels- och investeringsbolag inom Life Science, säger Igor Lokot. I första hand lägger vi fokus på att hitta optimala partner för en global registrering och kommersialisering av Temodex.

Om eventet “10th Annual International Partnering Conference BIO-Europe SPRING® 2016”
BIO-Europe Spring® is the premier springtime partnering conference which annually attracts an international "who's who" from biotech, pharma and finance for three days of high calibre networking. Featuring EBD Group's sophisticated partnering system, partneringONE®, the event enables delegates to efficiently identify, meet and get partnerships started with companies across the life science value chain, from large biotech and pharma companies to financiers and innovative startups. For more information, see http://www.ebdgroup.com/bes/index.php

Information om Temodex
Temodex, som är en lokalt verkande formulering av temozolomide, utvecklades av RI PCP i Minsk i Vitryssland och är kliniskt prövat. Temodex är registrerat som förstavalsbehandling av glioblastoma multiforme i Vitryssland sedan år 2014. För mer information, se www.doublebp.com

Information om Glioblastoma Multiforme
Glioblastoma multiforme, också känd som glioblastom och Grade IV astrocytom, är den mest vanligt förekommande och mest aggressiva formen av primär hjärntumör. Den drabbar gliaceller och står för 52% av alla hjärntumörer och 20% av alla tumörer innanför skallbenet. Omkring 50% av de patienter som diagnostiserats med glioblastom dör inom ett år av sjukdomen, och 90% dör inom tre år.

Om SA-033
SA-033 är den första läkemedelskandidaten som DBP har utvecklat med hjälp av sin innovativa drug-delivery teknologi BeloGal®. Genom att den innovativa formuleringen styr doxorubicin till levern ökar koncentrationen av den aktiva substansen i det önskade målorganet vilket förbättrar effektiviteten och minskar de toxiska biverkningarna som är vanliga vid systemisk (helkropp-) cellgiftsbehandling.

Om BeloGal®
BeloGal® är DBPs innovativa drug-delivery plattform som styr läkemedel till det organ var läkemedel behöver verka.

Fullständigt bolagsnamn:    Double Bond Pharmaceutical International AB
Organisationsnummer:        556991-6082
Aktiens kortnamn:               DBP B
Aktiens ISIN-kod:                 SE0007185525

Hemsida:
Följ oss på LinkedIn!

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery-technologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA033 för behandling av hepatoblastom.