DBT får in kvarts miljard att låna ut till växande företag

Report this content

DBT får in 260 miljoner kronor från en internationell kapitalförvaltare med mer än 450 miljarder under förvaltning. Den nya finansieringen ska användas för att möta den starka efterfrågan på DBTs företagslån till Sveriges växande små- och medelstora (SME) företag. DBT har sedan start lånat ut nästintill en halv miljard utan kreditförluster.

Vi är otroligt glada att vi fått till detta finansieringsavtal. Vi kommer att kunna hjälpa än fler företag att ta tillvara på attraktiva tillväxtmöjligheter. Väldigt hedrande att en stor, internationell och välrenommerad fondjätte fått upp ögonen för DBT, styrkan i vår affärsmodell och vårt marknadsfokus samt attraktiviteten i tillväxtfinansiering till svenska SME-företag.”

Alexis Kopylov, VD DBT

DBT har sedan start mött en enorm efterfrågan på tillväxt- och långsiktigt investeringskapital från etablerade företag i alla branscher över hela landet. Med hjälp av de nya pengarna kan DBT fortsätta att hjälpa fler företagare och entreprenörer att ta tillvara på attraktiva affärs- och tillväxtmöjligheter. Carnegie Investment Bank har agerat finansiell rådgivare och Roschier Advokatbyrå AB har agerat legala rådgivare.

Kort om DBT
DBT Företagslån grundades med ambition om att skapa bättre tillväxtförutsättningar för Sveriges små och medelstora företag. Vi förstår entreprenören, begriper affären och vi hjälper företag att växa. Vi är ingen fyrkantig storbank och har inga snabblån. DBT är registrerat hos finansinspektionen.

För mer information kontakta gärna:
Alexis Kopylov, vd DBT, mail: alexis@dbtforetagslan.se  tfn: 073-352 33 79

Taggar: