DBT först ut i Sverige med nCinos världsledande lösning inom molnbaserade banksystem

Report this content

DBT har tecknat avtal med nCino, en världsledande leverantör inom molnbaserade banksystem. Syftet är att automatisera och digitalisera DBT:s interna arbetsflöden och skapa en optimal kundresa. Genom systemet får DBT en användarvänlig, flexibel och skalbar digital bankplattform som möjliggör DBT:s fortsatt snabba tillväxt utan att skapa stela och kostsamma IT-strukturer.

På DBT görs alla digitala investeringar med ett enda fokus, att stärka kundresan. nCino-plattformen är en viktig förutsättning för denna ambition. Vi letade på den internationella marknaden efter systemleverantörer med stor erfarenhet från banksektorn, och som kunde hjälpa oss att säkra den rätta kombinationen av det digitala och det personliga i vår interaktion med våra kunder. Vid utvärderingen visade sig nCino vara det enda system som har kapacitet att stärka kundupplevelsen och vår skalbarhet, säger Alexis Kopylov, VD på DBT Företagslån.

- Från första mötet med teamet på DBT uppskattade vi möjligheten att få samarbeta med ett erfaret och ambitiöst team med tydligt fokus på kunden och kundresan. Vi såg också DBT:s engagemang för att bygga en stark relation med små och medelstora företag, som satsar på tillväxt. DBT:s framåtblickande syn på digitala lösningar som ett medel att stärka personliga relationer matchar vår affärsfilosofi och vår plattform perfekt. Vi är glada över det här partnerskapet och ser fram emot att få bidra med nCino:s innovation och kunskap på den svenska marknaden, säger Pullen Daniel, VD - Internationell hos nCino.

Om nCino
nCino är världsledande inom molnbaserade banksystem. Med sitt bankoperativsystem, byggt på Salesforce-plattformen, kan finansiella institutioner leverera den hastighet och den digitala upplevelse som kunderna förväntar sig, samtidigt som bankerna får den kvalitet och öppenhet som krävs. Följ @nCino eller besök www.ncino.com.

För mer information kontakta gärna:
Alexis Kopylov, vd DBT, mail: alexis@dbtforetagslan.se tfn: 073-352 33 79
Claire Sandstrom, nCino, mail: csandstrom@mww.com tfn: +1 646 520 0710
Natalia Moose, nCino, mail: natalia.moose@ncino.com tfn: +1 910 248 4602

DBT Företagslån grundades med ambition om att skapa bättre tillväxtförutsättningar för Sveriges små- och medelstora företag. Vi förstår entreprenören, begriper affären och vi hjälper företag att växa. Vi är ingen fyrkantig storbank eller oskäligt snabblån. Vi erbjuder företagslån mellan 2 till 20 MSEK med en effektiv ränta 6-10%, inga övriga avgifter. DBT är registrerat hos finansinspektionen.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

- På DBT görs alla digitala investeringar med ett enda fokus, att stärka kundresan. nCino-plattformen är en viktig förutsättning för denna ambition. Vi letade på den internationella marknaden efter systemleverantörer med stor erfarenhet från banksektorn, och som kunde hjälpa oss att säkra den rätta kombinationen av det digitala och det personliga i vår interaktion med våra kunder. Vid utvärderingen visade sig nCino vara det enda system som har kapacitet att stärka kundupplevelsen och vår skalbarhet.
Alexis Kopylov, VD på DBT Företagslån
- Från första mötet med teamet på DBT uppskattade vi möjligheten att få samarbeta med ett erfaret och ambitiöst team med tydligt fokus på kunden och kundresan. Vi såg också DBT:s engagemang för att bygga en stark relation med små och medelstora företag, som satsar på tillväxt. DBT:s framåtblickande syn på digitala lösningar som ett medel att stärka personliga relationer matchar vår affärsfilosofi och vår plattform perfekt. Vi är glada över det här partnerskapet och ser fram emot att få bidra med nCino:s innovation och kunskap på den svenska marknaden.
Pullen Daniel, VD - Internationell hos nCino.