DBT utvald till att stötta Bolagsplatsens kunder med förvärvs- och tillväxtlån.

”Vi är väldigt glada för samarbetet med DBT. Vi värdesätter DBTs fokus på affärsmässighet, transparens och enkelhet samt deras genuina ambition för att skapa bättre tillväxtförutsättningar för Sveriges små och medelstora företag. De fyller ett hål i marknaden. Vi ser dem som en stark samarbetspartner i vår utvecklingsresa mot ett bredare erbjudande mot företagare.”
Per Närstad, VD Bolagsplatsen

”Bolagsplatsen är marknadsledande och de har byggt upp en unik position med 95% av Sveriges företagsmäklare anslutna till sin tjänst. Precis som vi, ser de ett behov för en affärsorienterad, kompetent och snabbfotad långivare med speciellt fokus på expansiva och framåtblickande företagare. Vi är stolta över förtroendet och ser fram emot att få stötta Bolagsplatsens kunder med finansiering och möjliggöra affärer.”
Alexis Kopylov, VD DBT

KORT OM BOLAGSPLATSEN
Bolagsplatsen.se, Sveriges största marknadsplats för företagsöverlåtelser. Bolagsplatsen har 90-95% av Sveriges företagsmäklare anslutna till sin tjänst och förmedlar mer än 1 400 företagsöverlåtelser / år.

För mer info besök gärna www.bolagsplatsen.se

KORT OM DBT
DBT hjälper företagare och entreprenörer att ta tillvara på attraktiva och unika affärsmöjligheter genom att erbjuda företagslån på 2 till 20 MSEK med 4-16% ränta utan inlåsning. DBT har en effektiv och affärsorienterad kreditprocess där högre vikt läggs vid verksamheten och återbetalningsförmågan än säkerhetsmassan. Som kund hos DBT kan du alltid lösa lånet när du vill, helt utan kostnader.

För mer info besök gärna www.dbtcapital.se

Om oss

DBT grundades med ambition om att skapa bättre tillväxtförutsättningar för Sveriges små- och medelstora företag genom att erbjuda dem den finansiering de behöver och förtjänar. Vi förstår entreprenören, begriper affären och hjälper företag att växa. DBT är registrerat hos finansinspektionen och har garanti på innovationslån från Europeiska Investeringsfonden. DBT listades nyligen av Sifted som ett av utvalda svenska start-ups att följa under 2020.