DBT växer med ännu en topprekrytering

Report this content

Truls Stattin ansluter till långivaren DBT. Därmed blir han den tredjenyckelpersonen i uppstickaren DBT, som lånar ut pengar till etablerade tillväxtföretag.

Närmast kommer Truls Stattin från nederländska NN Investment Partners, där han har byggt kvantitativa utvärderings- och analysmodeller. Han har också erfarenhet från start up-världen efter sin tid på Funder Sweden.

På DBT kommer Truls Stattin att ta en aktiv del i DBT:s fortsatta utveckling av de digitala analys- och scoringmodellerna. Han kommer även att stötta teamet med kundrelationerna och utvärderingen av låneförfrågningarna.

Jag fastnade för DBT:s fokus på etablerade tillväxtbolag, den skalbara modellen och det starka teamet. Jag ser fram emot att få vara med på DBT:s fortsatta resa och skapa bättre tillväxtförutsättningar för alla små- och medelstora företag.”

Truls Stattin, Affärsanalytiker

”Vi är väldigt glada att få med Truls i DBT-teamet. Hans erfarenhet från kvantitativ och praktisk företagsanalys blir en värdefull tillgång i den fortsatta utvecklingen av DBT. Nu ser vi fram emot att fortsätta bygga DBT:s team med fler grymma personer.”

Alexis Kopylov, VD

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Alexis Kopylov, alexis@dbtforetagslan.se tfn. 08 411 20 20

DBT är en nytänkande långivare som hjälper företagare och entreprenörer att ta tillvara på attraktiva affärsmöjligheter genom att erbjuda företagslån på 2 till 20 miljoner kronor. DBTs kunder är små- och medelstora svenska tillväxtföretag med en omsättning på 10-200 MSEK. De har en beprövad affärsmodell med minst två års historik, positiva kassaflöden och är verksamma i alla branscher förutom fastigheter.