Världspremiär - Decim System installerat hos DPNOVA

Världspremiär - Decim System installerat hos DPNOVA Decim har genomfört den första kommersiella installationen av Decim System hos DPNOVA i Malmö. Decim System visas i samband med DPNOVA´s officiella invigning av sitt nya laboratorium i Malmö lördag 21 oktober 2000. DPNOVA är Nordens största dentallaboratorium med verksamhet i Sverige, Danmark och Glasgow. - Installationen är en viktig milstolpe för Decim och en stark bekräftelse från den ledande marknadsaktören med uttalade ambitioner vad gäller utveckling av befintlig verksamhet och tillväxt, säger Jan Würtz, VD i Decim. I samband med SweDental 26-28 oktober 2000 intro-ducerar DPNOVA ett erbjudande om 10 års garanti på Denzir-kronor, vilket är marknadens mest omfattande garantierbjudande och unikt för tandvården. - Genom installationen av Decim System investerar vi i teknik för framtidens tandtekniska laboratorier. Decim System ger oss förutsättningar till tillväxt genom automation och ökad effektivitet i vår produktion, säger Agust Jonsson, VD i DPNOVA. Decim System består av scanner och designmjukvara i vilken tandteknikern arbetar i en unik tredimensionell CAD-miljö. Produktion av restaurationen sker automa-tiskt i en datorstyrd bearbetningsenhet. Decim System möjliggör produktion 24 timmar per dygn. Stockholm och Malmö 20 oktober 2000 Jan Würtz Agust Jonsson VD Decim VD DPNOVA För ytterligare information kontakta: Jan Würtz, VD Decim AB 0910-546 00, 070-592 56 70 Pehr Marklund, CFO Decim AB 0910-546 00, 070-644 25 29 Agust Jonsson, VD DPNOVA AB 040-17 40 00, 070-5174001 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00600/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00600/bit0002.pdf