Demoskop och Questback fördjupar samarbetet - lanserar QD Intelligence

Report this content

Demoskop och Questback fördjupar samarbetet och lanserar QD Intelligence. Det innebär att våra kunder får tillgång till kvalificerad rådgivning för fördjupade insikter genom insight communities.

Den digitala omställningen sker fort och kunder ändrar snabbt sitt beteende. För många företag innebär det att det är viktigt att förstå hur man behåller de kunder man fått och fortsätter att attrahera nya kunder. En lösning är insight communities som utgår ifrån att engagera kunder och skapa insikter mer löpande tillsammans med annan data som redan finns. För att kunna använda den fulla potentialen i tekniken lanserar Questback och Demoskop QD Intelligence, ett utbildningsprogram för kunder som vill lära sig hur man tar tillvara möjligheten att arbeta smartare och mer agilt och samtidigt utveckla relationen till sina kunder.

- Vi är mycket glada och förväntansfulla över samarbetet. Vinnarna här är framför allt våra kunder, säger Karin Nelsson, vd i Demoskop. Vi hjälper våra kunder att omvandla data till insikter och konkret affärsnytta.

Demoskops och Questbacks kombinerade expertis och erfarenhet banar väg för nya, marknadsledande erbjudanden, inte minst inom rådgivning gällande teknik som möjliggör snabbhet och säkerhet i en föränderlig omvärld. Med QD Intelligence vill vi inspirera till att komma igång med egna insight communities. Vi börjar med att lansera 8 korta crash courses.

- Jag tycker det är så roligt och inspirerande att Demoskop och Questback har hittat varandra. Ett samarbete som växt över tid och utvecklats till ett gemensamt erbjudande för befintliga och nya kunder. Ett partnerskap där 1+1 faktiskt blir 3. Insight Communities framtidssäkrar våra kunders strategiska beslut, säger Mårten Blixt, Regional Manager Nordic, Questback.

Demoskop erbjuder undersökningar och avancerade analyser inom opinion, varumärke, kommunikation och affärs- och verksamhetsutveckling. Företaget är banbrytande i metodutveckling och analys av nya datakällor. Det moderna angreppsättet har banat väg för träffsäkra slutsatser med direkt affärsnytta för många företag.

Questback erbjuder insamling, bearbetning och analys av målgruppers respons, åsikter och insikter. Questbacks lösningar är utvecklade för att underlätta engagemang och dialog i syfte att bidra till konkret nytta genom fördjupade relationer med kunder, anställda och andra intressenter.

För fler frågor, kontakta:

Karin Nelsson, karin.nelsson@demoskop.se 0702-213994

Mårten Blixt, marten.blixt@questback.com, 0704-338375

Taggar:

Citat

Vi är mycket glada och förväntansfulla över samarbetet. Vinnarna här är framför allt våra kunder. Vi hjälper våra kunder att omvandla data till insikter och konkret affärsnytta.
Karin Nelsson, vd i Demoskop
Jag tycker det är så roligt och inspirerande att Demoskop och Questback har hittat varandra. Ett samarbete som växt över tid och utvecklats till ett gemensamt erbjudande för befintliga och nya kunder. Ett partnerskap där 1+1 faktiskt blir 3. Insight Communities framtidssäkrar våra kunders strategiska beslut.
Mårten Blixt, Regional Manager Nordic, Questback