Jonas Persson och Pelle Ahlin Olofsson nya seniorkonsulter på Demoskop

Jonas Persson och Pelle Ahlin Olofsson börjar som seniorrådgivare på Demoskop.

Jonas har drivit egen analys- och rådgivningsverksamhet under de senaste åren, men har tidigare bland annat varit konsult på Scandinfo och TNS Gallup.

Pelle kommer närmast från rollen som expert på utbildning- och samhällsfrågor på Ungdomsbarometern. Dessförinnan har han jobbat som researcher på PISA-avdelningen på OECD och som forskningsassistent inom akademin.

”Att bidra till utveckling är det roligaste jag vet. Därför är det väldigt inspirerande att möta så engagerade och skarpa medarbetare som vi har på Demoskop. Jag ser fram emot att vi tillsammans ska göra större skillnad för våra kunder”, säger Jonas Persson.

”Genom rekryteringen av Jonas Persson stärker vi vår kompetens inom varumärke, kommunikation och kundundersökningar samt ökar vår närvaro på den viktiga Göteborgsmarknaden. Jonas har lång erfarenhet av att fungera som rådgivare när det gäller komplexa marknadsutmaningar”, säger Karin Nelsson, vd på Demoskop.

”Att börja jobba på Demoskop är en otrolig chans att få jobba med några av de mest kunniga och innovativa inom branschen. Jag ser fram emot att få utveckla mitt intresse och min expertis inom utbildning- och samhällsfrågor på en organisation som har den erfarenhet och tekniska kompetensen som jag vet kommer att få mig att nå nya höjder.”, säger Pelle Ahlin Olofsson

”Pelle har expertkunskap om samhällssektorn i allmänhet och utbildning i synnerhet. Genom att visa att vi förstår ungdomars villkor och drivkrafter kan vi erbjuda djupare insikter för denna viktiga målgrupp för många kunder, samtidigt som vi utvecklar vår expertis inom synen på utbildning och kompetensförsörjning generellt.”, säger Karin Nelsson, vd på Demoskop.

För ytterligare information kontakta:
Karin Nelsson, karin.nelsson@demoskop.se, 070-221 39 94
Jonas Persson, jonas.persson@demoskop.se, 070-775 30 75
Pelle Ahlin Olofsson, pelle.ahlin@demoskop.se, 073-589 36 89

Demoskop (demoskop.se)

Demoskop grundades i Stockholm 1989 och erbjuder idag analys, undersökningar och rådgivning baserad på data av hög kvalitet. Vi finns i Göteborg och i Stockholm.