Genombrottsorder för Devyser i Latinamerika

Report this content

IMSS, Mexikos största offentliga vårdgivare och INP, Mexikos National Institute of Pediatrics, väljer Devyser för att förbättra diagnostik, uppföljning och vård av transplanterade patienter

Mexikos största offentliga vårdgivare, IMSS, och Mexikos National Institute of Pediatrics, INP, väljer Devysers Chimerism NGS-produkt i en upphandling som löper över tre år. Upphandlingen avser testkit med reagens för DNA-sekvensering och mjukvara för monitorering av patienter som genomgått stamcellstransplantation.  “Devysers nya NGS-baserade testkit är ett effektivt diagnostiskt verktyg som ger läkare möjlighet att mycket tidigt förutsäga avstötning av den transplanterade benmärgen och återfall i grundsjukdomen. Man kan därigenom snabbt sätta in effektiv behandling som räddar liv och förbättrar livskvaliteten för dessa patienter” säger Ulf Klangby, grundare och COO Devyser. “Genom ett nära samarbete med vår lokala distributör Abalat har nu även läkare och patienter i Mexiko tillgång till denna avancerade diagnostik.” ”Vi ser en ökad efterfrågan på effektiva, känsliga och lättanvända diagnostiska produkter som alternativ till traditionella metoder” säger Mario Abad, CEO Abalat.  “Devysers mjukvara och NGS-baserade testkit ger sjukhusen tillgång till den absolut senaste tekniken och ett värdefullt verktyg som kommer att bidra till en förbättrad vård av transplanterade patienter i Mexiko.” Fler än 1 000 000 patienter över hela världen har genomgått en stamcellstransplantation och behöver livslång monitorering. Eftervården av transplanterade patienter utvecklas mycket snabbt tack vare tillgången till nya, känsliga och effektiva diagnostiska verktyg såväl som förbättrade behandlingsmetoder.

Ulf Klangby, grundare och COO
ulf.klangby@devyser.com

Fredrik Alpsten, VD Devyser
fredrik.alpsten@devyser.com
Telefon: 0706 67 31 06

Devyser utvecklar, tillverkar och säljer kit för genetisk testning till laboratorier i över 60 länder. Produkterna används för komplex DNA-testning inom onkologi, transplantation och ärftliga sjukdomar för att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar samt uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter förenklar komplexa genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm.

Citat

Vi ser en ökad efterfrågan på effektiva, känsliga och lättanvända diagnostiska produkter som alternativ till traditionella metoder. Devysers mjukvara och NGS-baserade testkit ger sjukhusen tillgång till den absolut senaste tekniken och ett värdefullt verktyg som kommer att bidra till en förbättrad vård av transplanterade patienter i Mexiko
Mario Abad, CEO Abalat
Ulf Klangby, grundare och COO Devyser