Dialect öppnar ny butik i Norrtälje

Med en ny butik i Norrtälje räknar Dialect med att anställa sex personer och förstärka sin position som leverantör av smarta kommunikationslösningar för små och medelstora företag i Roslagen.

- Företag i regionen expanderar kraftigt och vi märker en ökad efterfrågan på smarta kommunikationslösningar som gör att företagen kan fokusera på sin egen verksamhet, säger Peter Nilsson VD för Dialect Roslagen. Allt fler företag i Roslagen väljer att anlita Dialect som leverantör av kommunikationslösningar. Under 2009 har Dialect växt med 20 procent i regionen. I takt med att konjunkturen förbättras ökar också företagens möjligheter att genomföra nödvändiga investeringar i kommunikationslösningar som ökar effektiviteten och lönsamheten. - Vi kommer att fokusera på hostingtjänster, IP-telefoniväxlar, serverlösningar och support för små och medelstora företag. En hel avdelning kommer arbeta med installationer och support för företagskunder, säger Peter Nilsson. Butiken, som ligger på Stockholmsvägen i närheten av köpcentret Flygfyren beräknas öppna den 29 mars. Dialect Norrtälje ingår i Dialect Roslagen och kommer ha ett nära samarbete med systerbutiken Dialect Östhammar. Sammanlagt sysselsätter de två butikerna 23 personer.