DigiPlex certifierade Great Place To Work®

STOCKHOLM, 20 december 2018 - DigiPlex, det ledande datacenterföretaget i Norden, är stolta över att meddela att bolaget uppnått den prestigefyllda certifieringen Great Place To Work®.

DigiPlex deltog i år för första gången i Great Place To Work (GPTW) undersökningen, och bolaget blev certifierat tack vare de höga betygen medarbetarna gav bolaget. Undersökningen rankar en rad olika faktorer och visar att hela 93% av medarbetarna tycker att DigiPlex verkligen är en bra arbetsplats, ”a great place to work”.

• DigiPlex har alltid satt som mål att vara det mest attraktiva varumärket inom datacenter, inte bara hos våra kunder utan även hos våra anställda och potentiella medarbetare. Våra medarbetare är avgörande för vår fortsatta framgång och vår ledande position på en starkt konkurrensutsatt global marknad. Det är särskilt glädjande att se hur stolta våra medarbetare är att arbeta på DigiPlex. Vi är stolta över att vår vision om de mest innovativa, hållbara och säkra datacentren är något vårt hela företag vill bidra till, säger DigiPlex VD Gisle M. Eckhoff.

GPTW-certifieringen är en globalt erkänd standard för högkvalitativa och högpresterande arbetsplatser. Svaren som täcker en bredd av indikatorer visar att DigiPlex medarbetare är ovanligt stolta att berätta för andra om sitt arbete (92%) och känner att de gör skillnad i företaget (87%). För att uppnå kraven för certifiering måste resultaten ligga på över 70% för samtliga kategorier.

• Vi är väldigt glada att välkomna DigiPlex att bli certifierade som ”a Great Place to Work". Under undersökningsperioden blev det tydligt för oss hur mycket DigiPlex värderar sina medarbetare och hur förtroendet för dem på alla nivåer har bidragit till att medarbetarna känner sig stolta över sitt bidrag till företagets vision. Det här är några av de viktigaste kvaliteterna som vi vet bidrar till en bra arbetsplats, säger Jannik Krohn Falck, VD Great Place to Work.
  • Vi talar ofta om hur innovation och ständig förbättring är en del av vårt DNA. Vi anser att det bästa sättet att leva upp till detta att erbjuda vår fantastiska personal en spännande och generös arbetsmiljö där de kan trivas. Att få den här certifieringen är ett stolt ögonblick för företaget och stödjer våra planer för framtida utveckling av företaget och kontinuerliga investeringar i våra medarbetares utveckling, säger Haakon Holm-Knapstad, Chief HR Officer på DigiPlex.

DigiPlex designar, bygger och driver datacenter i Norden. Företaget levererar högklassiga tjänster till sina kunder i form av skräddarsydda, säkra och stabila driftsmiljöer med högsta möjliga tillgänglighet. Tack vare detta har DigiPlex fått förtroende i både privat och offentlig sektor, inklusive säkerhetskänsliga organisationer som offentliga verksamheter och finansiella institutioner. DigiPlex datacenter drivs uteslutande med förnyelsebar el. www.digiplex.com

Taggar:

DigiPlex designar, bygger och driver hållbara och säkra datacenter i Norden med siter i Oslo, Stockholm och Köpenhamn. DigiPlex är carrier neutrala och erbjuder tillgång till alla större Cloud och Network Service Providers. DigiPlex erbjuder best-in-class lösningar med högsta möjliga tillgänglighet, och är betrodda av både offentliga som privata kunder – inklusive säkerhetskänsliga organisationer som offentliga verksamheter och finansiella institutioner med affärskritiska applikationer. DigiPlex fem datacenter drivs uteslutande med 100% förnyelsebar och företaget har vunnit flera utmärkelser för sina många energieffektiva innovation och hållbarhetsinitiativ. www.digiplex.com

Citat

DigiPlex har alltid satt som mål att vara det mest attraktiva varumärket inom datacenter, inte bara hos våra kunder utan även hos våra anställda och potentiella medarbetare. Våra medarbetare är avgörande för vår fortsatta framgång och vår ledande position på en starkt konkurrensutsatt global marknad. Det är särskilt glädjande att se hur stolta våra medarbetare är att arbeta på DigiPlex. Vi är stolta över att vår vision om de mest innovativa, hållbara och säkra datacentren är något vårt hela företag vill bidra till.
DigiPlex VD Gisle M. Eckhoff
Vi är väldigt glada att välkomna DigiPlex att bli certifierade som ”a Great Place to Work". Under undersökningsperioden blev det tydligt för oss hur mycket DigiPlex värderar sina medarbetare och hur förtroendet för dem på alla nivåer har bidragit till att medarbetarna känner sig stolta över sitt bidrag till företagets vision. Det här är några av de viktigaste kvaliteterna som vi vet bidrar till en bra arbetsplats.
Jannik Krohn Falck, VD Great Place to Work
Vi talar ofta om hur innovation och ständig förbättring är en del av vårt DNA. Vi anser att det bästa sättet att leva upp till detta att erbjuda vår fantastiska personal en spännande och generös arbetsmiljö där de kan trivas. Att få den här certifieringen är ett stolt ögonblick för företaget och stödjer våra planer för framtida utveckling av företaget och kontinuerliga investeringar i våra medarbetares utveckling.
Haakon Holm-Knapstad, Chief HR Officer på DigiPlex