DigiPlex storsatsar med utökad säljstyrka i Danmark, Sverige och Norge

STOCKHOLM,9 maj april, 2019 - DigiPlex fortsätter satsa i Norden och har värvat flera nyckelpersoner inom försäljning i Sverige, Norge och Danmark. Den 1 mars började Anders E. Hansen som ny försäljningsdirektör i Danmark. Förstärkningen är ett led i DigiPlex tydliga ambition att bli marknadsledande även i Danmark och därmed ytterligare befästa sin ledande ställning i Norden.

DigiPlex etablerade sig i Danmark i maj 2018 med ett datacenter i centrala Köpenhamn.Rekryteringen av Anders E. Hansen som försäljningsdirektör i Danmark är därmed ett viktigt led i den fortsatta expansionen.

- En del i DigiPlex framgång är att arbeta mycket nära marknaden och utgå ifrån varje kunds specifika behov. Nu tar vi nästa steg för att kunna möta kunder i Danmark med full kraft. Vi har ett uttalat mål att växa och arbetar aktivt för att etablera ytterligare datacenter i Danmark, säger Gisle M. Eckhoff, vd för DigiPlex.

Anders E. Hansen började på DigiPlex den 1 mars och kommer närmast ifrån en roll som Network & Security Business Manager på Ezenta, och hade innan dess flera ledande befattningar inom försäljning på bland annat startupbolaget Zibrawireless, Teracom och TDC i Danmark.

Nyligen har också två andra nyckelpersoner inom försäljning börjat på DigiPlex:

• Rickard Hilmersson, Nordisk försäljningdirektör med placering i Sverige, tidigare Equinix och TelecityGroup
  • Joachim Kauppi, Internationell försäljningsdirektör med placering i Norge, tidigare Equinix och TelecityGroup.

- Vi är mycket nöjda att ha lyckats värva dessa starka medarbetare. Vi är nu än mer offensiva på marknaden och erbjuder fler kunder Nordens ledande datacenterlösningar inom innovation, hållbarhet och säkerhet. Det är också ett starkt bevis på att vi är en attraktiv arbetsgivare, säger Gisle M. Eckhoff. DigiPlex har alltid satt som mål att vara det mest attraktiva varumärket inom datacenter, inte bara hos våra kunder utan även hos våra anställda och potentiella medarbetare. Så är vi också Nordens ledande varumärke och certifierade A Great Place To Work®, avslutar Gisle M. Eckhoff.

More news from DigiPlex

DigiPlex designar, bygger och driver hållbara och säkra datacenter i Norden med siter i Oslo, Stockholm och Köpenhamn. DigiPlex är carrier neutrala och erbjuder tillgång till alla större Cloud och Network Service Providers. DigiPlex erbjuder best-in-class lösningar med högsta möjliga tillgänglighet, och är betrodda av både offentliga som privata kunder – inklusive säkerhetskänsliga organisationer som offentliga verksamheter och finansiella institutioner med affärskritiska applikationer. DigiPlex fem datacenter drivs uteslutande med 100% förnyelsebar och företaget har vunnit flera utmärkelser för sina många energieffektiva innovation och hållbarhetsinitiativ. www.digiplex.com

Taggar:

Citat

En del i DigiPlex framgång är att arbeta mycket nära marknaden och utgå ifrån varje kunds specifika behov. Nu tar vi nästa steg för att kunna möta kunder i Danmark med full kraft. Vi har ett uttalat mål att växa och arbetar aktivt för att etablera ytterligare datacenter i Danmark.
Gisle M. Eckhoff, vd för DigiPlex
Vi är mycket nöjda att ha lyckats värva dessa starka medarbetare. Vi är nu än mer offensiva på marknaden och erbjuder fler kunder Nordens ledande datacenterlösningar inom innovation, hållbarhet och säkerhet. Det är också ett starkt bevis på att vi är en attraktiv arbetsgivare, säger Gisle M. Eckhoff. DigiPlex har alltid satt som mål att vara det mest attraktiva varumärket inom datacenter, inte bara hos våra kunder utan även hos våra anställda och potentiella medarbetare. Så är vi också Nordens ledande varumärke och certifierade A Great Place To Work®.
Gisle M. Eckhoff, vd för DigiPlex