Battlefield 1942 - utnämnt till årets bästa spel under 2002

Battlefield 1942 - utnämnt till årets bästa spel under 2002 Under årets upplaga av Annual Interactive Achievements Awards 2002 i Las Vegas - spelbranschens motsvarighet till filmbranschens Oscarsgala - har Digital Illusions mottagit inte mindre än fyra utmärkelser för spelet Battlefield 1942: "Online Gameplay of the Year", "Most Innovative Game of the Year", "PC Game of the Year" och "Overall Game of the Year". Detta markerar den största milstenen hittills i den framgång vi sett med Battlefield 1942. Spelet belönades med hela fyra priser, där det mest prestigefyllda måste anses vara "Overall Game of the Year". Att vinna dessa priser är en enastående framgång för såväl de som medverkat i utvecklingen av produkten som för bolaget. Kort sagt har nu Battlefield 1942 officiellt utsetts till världens bästa spel under 2002, över alla plattformar, i alla kategorier. Naturligtvis betyder dessa utmärkelser enormt mycket för bolaget ur ett strategiskt perspektiv både på kort och lång sikt. Digital Illusions kommer som ett resultat av detta framöver ges helt andra förutsättningar och förhandlingspositioner, säger VD Patrick Söderlund. Kontaktperson Digital Illusions: Patrick Söderlund VD 001-519-859-3833 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00070/wkr0002.pdf