Digital Illusions bilspel Rally Masters utnämd till Årets Spel

Digital Illusions bilspel Rally Masters utnämd till Årets Spel Svenska spelutvecklingsföretaget Digital Illusions spel Rally Masters mottog under den gångna helgen utmärkelsen "Racing Game of 2000 - Editor's Choice" av det respekterade magasinet IGN.com. Varje år utses de bästa spelen i olika kategorier av IGN.com, ett ledande spelmagasin på Internet och del av medianätverket Snowball.com. Digital Illusions Rally Masters lanserades i Europa försommaren 2000 och i USA under hösten samma år. Spelet fick ett mycket gott mottagande av både media och konsumenter. - Att Rally Masters blivit utnämnt till Årets Spel av IGN i konkurrens med så kompetenta medtävlare som t.ex. Microsofts Midtown Madness 2 är glädjande, säger Digital Illusions vice Vd Mikael Rudberg. Utmärkelser som denna betyder mycket för oss då det dels är ett erkännande av det arbete vi gör, samtidigt som det också är en kvalitetsstämpel i konsumenternas ögon, avslutar Rudberg. Juryns motivering till utmärkelsen lyder: - PC racing fans had a lot of great games to choose from this year, and this was a hard category to narrow down to just one, but our pick for Best Racing Game of 2000 is Infogrames' Rally Masters. While it wasn't one of the most realistic racers out there, it was a lot of fun for both sim- heads and casual racers alike, plus we just liked getting our tires dirty on the muddy country roads. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA: Mikael mikael.rudberg@dice.se Rudberg vVd 031 - 60 98 24 www.ign.com www.dice.se Digital Illusions är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar datorspel för de marknadsledande plattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelmarknaden. Huvudmarknaderna utgörs av Europa, USA och Japan. Bolaget grundades 1992 och har mer än 100 anställda samt kontor i Stockholm och Göteborg. Bland utvecklade titlar kan nämnas Motorhead för PC och ®, ® PlayStation Rally Masters för PC och PlayStation , STCC2 och ® Codename Eagle för PC och NASCAR Heat för PlayStation. Digital Illusions noterades den 16 mars 1998 på Nya Marknaden, i Stockholms Fondbörs SAX-system. Sponsor där är Aragon Fondkommission. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00290/bit0002.pdf