Digital Illusions får pris för sitt nya spel Nascar Heat

Digital Illusions får pris för sitt nya spel Nascar Heat Digital Illusions spel "NASCAR Heat" har tilldelats det prestigefyllda "Best in Show" i kategorin: "Best racing game for consoles" på den årliga spelmässan E3 (Electronic Entertainment Expo) I Los Angeles. Priset delas ut av AGN (All Games Network) och anses mycket prestigefyllt. AGN som är en stor spelportal, delar ut priset varje år i ett antal olika kategorier. Digital Illusions tävlade bland annat mot kommande titlar som, Gran Turismo 2000 (Playstation 2), Colin McRea 2 (Playstation) och Ridge Racer 5 (Playstation 2), vilka alla tre förväntas bli storsäljare på marknaden. - Det är ett stort erkännande framförallt för människorna bakom spelet, men även för Digital Illusions att vinna detta pris. Inte minst stärks intresset för Digital Illusions hos de stora förläggarna, vilket borde öppna för nya spännande affärer säger VD Patrick Söderlund. - When we set out to do the PlayStation version of NASCAR Heat, we did a worldwide search for a developer that had not only a great technology base to work from, but also a group that was really in tune with the type of racing experience we wanted to deliver. Digital Illusions has proven to be all that and more. They have been a great group to work with, and the product is becoming all that we hoped for. This award is proof of that, says Ed Martin, executive producer of sports titles at Hasbro Interactive" Nascar Heat släpps på den amerikanska marknaden I november 2000. För ytterligare information: Patrick Söderlund Vd Digital Illusions CE AB Mail: patrick.soderlund@dice.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00160/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00160/bit0002.pdf