Digital Illusions intar plats 71 på European Technology Fast 500

Digital Illusions intar plats 71 på European Technology Fast 500 Varje år utser revisions- och konsultföretaget Deloitte & Touche Europas 500 snabbast växande bolag inom teknologisektorn och kallar rankingen European Technology Fast 500. I år har svenska Digital Illusions placerat sig som nummer 71 på listan, genom sina 708 procents tillväxt i omsättning under en treårsperiod. - Vi är naturligtvis glada över att ha placerat oss bra i rankingen. Samtidigt finns det inget egenvärde i att enbart växa, i slutändan ska man tjäna pengar också. Digital Illusions är väl ett gott exempel på att det går att göra både och, säger Patrick Söderlund, vd på Digital Illusions. Deloitte & Touche i Sverige nominerade 45 listade svenska bolag inom teknologisektorn. Dessa fick sedan tävla mot bolag från resten av Europa. Urvalet för rankingen bygger på tillväxt i omsättning över en treårsperiod. Omsättningsuppgifterna hämtas enbart från reviderade årsredovisningar för att säkerställa att korrekta uppgifter används. I årets ranking hade de fem ledande företagen i Europa en genomsnittlig tillväxt i omsättning på 12 747 procent över treårsperioden. I förra årets ranking var siffran 10 105 procent. Snittet för de 500 mest snabbväxande bolagen i Europa är 528 procents genomsnittlig tillväxt i omsättning över tre år. 708 procent placerade alltså Digital Illusions på en 71:a plats. Totalt har Sverige 18 bolag med på European Technology Fast 500, varav Digital Illusions är rankad som det näst bästa. För mer information om rankingen gå till www.europefast500.com. För ytterligare information kontakta: Patrick Söderlund, vd, Digital Illusions Telefon: 08-545 184 81 E-post: patrick.soderlund@dice.se Om Digital Illusions Digital Illusions CE AB är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar interaktiv underhållning för de marknadsledande spelplattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelarenan, där huvudmarknaderna utgörs av USA, Europa och Japan. Bolaget grundades 1992 och har idag 180 anställda vid sina kontor i Göteborg och Stockholm samt Toronto i Kanada. Bland utvecklade titlar kan nämnas Battlefield 1942 för PC, Shrek för Microsoft Xbox samt RalliSport Challenge för Xbox och PC. Digital Illusions aktier är sedan 1998 noterade på Nya Marknaden, i Stockholm och handlas under tickersymbolen "Dice". Ytterligare information om företaget finns tillgänglig på www.dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT00090/wkr0002.pdf