Digital Illusions lanserar sitt nya bilspel NASCAR HEAT -utvecklat för Hasbro Interactive Spelutvecklingsföretaget Digital Illusions lanserar i början av november sitt nya bilspel NASCAR HEAT på den Amerikanska marknaden. Spelet är utvecklat för de amerikanska förläggaren Hasbro Interactive. Även bilspelet Rally Masters lanseras i dagarna i USA. - Nascar Heat är en samproduktion mellan oss och två Amerikanska spelutvecklingsbolag. Digital Illusions har utvecklat Sony Playstationversionen. Vi har höga förväntningar på spelet och räknar med en god vinst på produkten redan i år, säger Mikael Rudberg vice vd Digital Illusions. NASCAR HEAT bygger på tävlingen NASCAR WINSTON CUP den Amerikanska motsvarigheten till Swedish TouringCar Championship. Spelaren spelar med "verkliga" förare och banor, vilket gör spelupplevelsen extra stark. Digital Illusions egenutvecklade bilspel Rally Masters som lanserades i Europa under våren lanseras nu i USA. PC-versionen släpptes den 29 september och Playstationsversionen släpps den 18 oktober. Rally Masters baseras på en verklig tävling som varje år körs på Gran Canaria. Spelet innehåller som NASCAR HEAT "verkliga" förare och bilar. Det lanserades i Europa och Japan (endast PC-versionen) i april och maj tidigare i år. - Vi har nu sammanlagt lanserat 8 spel och spelversioner under 2000. Vi har en mycket bred produktportfölj som täcker alla marknadsledande spelplattformar vilket ger oss en stabil grund att stå på både tekniskt och ekonomiskt, säger Mikael Rudberg. För ytterligare information: Mikael Rudberg www.dice.se Vice vd www.nascarheat.com 031-10 98 00 www.rallymaster.com mikael.rudberg@dice.se www.rmroc.com Digital Illusions är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar datorspel för de marknadsledande plattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelmarknaden. Huvudmarknaderna utgörs av Europa, USA och Japan. Bolaget grundades 1992 och har idag över 90 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Budapest. Digital Illusions noterades den 16 mars 1998 på Nya Marknaden, i Stockholms Fondbörs SAX-system. Sponsor där är Aragon Fondkommission. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00610/bit0002.pdf