Digital Illusions tecknar tilläggsavtal med Microsoft

Digital Illusions tecknar tilläggsavtal med Microsoft Digital Illusions CE AB fördjupar samarbetet med Microsoft genom att teckna ett nytt delavtal. Värdet på tilläggsavtalet beräknas till cirka 9 Mkr och omfattar en utökad utveckling av spelet Rallisport Challenge 2 för spelkonsolen Xbox. - Tilläggsavtalet med Microsoft är mycket glädjande och visar att andra förläggare ser positivt på vårt samarbete med Electronic Arts och den ökade stabilitet det medfört för Digital Illusions. Sedan februari har vi fått fler förfrågningar än tidigare om nya samarbeten från förläggare. Digital Illusions kommer även fortsättningsvis att arbeta med de projekt som ger bäst intjäningspotential, säger Patrick Söderlund, vd för Digital Illusions. Digital Illusions har i och med tilläggsavtalet fått en utökad produktionsbudget och ska, på Microsofts begäran, lägga till mer innehåll samt fördjupa flera delar av spelet. Rallisport Challenge 2 kommer att vara tillgängligt för onlinespelande över Xbox Live. Beräknad lansering för spelet är våren 2004. För ytterligare information kontakta: Patrick Söderlund, vd, Digital Illusions Telefon: 08-545 184 81 E-post: patrick.soderlund@dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00150/wkr0002.pdf