Digital Illusions uppgraderar avtal

Digital Illusions uppgraderar avtal Digital Illusions uppgraderar ett tidigare avtal som nu omfattar nästa generations plattformar från Sony och Microsoft. Avtalet gäller ett icke namngivet spel inom actiongenren, som tidigare varit under utveckling för Playstation 2 och Xbox. Bolaget kommer istället att satsa på lansering på nästa generations plattformar och ställer därför in den planerade lanseringen för Playstation 2 och Xbox. Spelet förläggs av Electronic Arts. Det initiala avtalet om utvecklingen för den icke namngivna titeln tecknades i september 2003. -Vi diskuterade ett byte av plattformsgeneration med Electronic Arts. De, precis som vi, ansåg att titeln skulle vara mer framgångsrik på de nya konsolerna. Spelet innehåller intressanta delar som passar betydligt bättre på morgondagens hårdvara än på dagens konsoler, säger Patrick Söderlund, vd på Digital Illusions. Spelkonceptet är framtaget och ägs av Digital Illusions. Det initiala avtalet gällde för lansering på Playstation 2 och Xbox under första halvåret 2005. Bolaget kommer istället att satsa på lansering på nästa generations plattformar och ställer därför in den planerade lanseringen för Playstation 2 och Xbox. Spelet kommer att lanseras när Sonys och Microsofts nya plattformar finns på marknaden, troligtvis under 2007. Spelet är under utveckling på Digital Illusions Sverigekontor och kommer att dela teknisk plattform med det andra spelet för nästa generations konsoler, som bolaget idag annonserade att de utvecklar. Fler detaljer om spelet kommer att offentliggöras vid ett senare tillfälle. Lanseringsplan Titel Plattform Genre Utvecklas av Datum BF Secret Weapons Mac FPS* Aspyr Q4 -04 Battlefield 2 PC FPS* Dice Sverige vår -05 BF Modern Combat PS2, Xbox FPS* Dice Sverige höst -05 Icke namngiven PS2, Xbox - Dice Kanada 2006/2007 Icke namngiven Nextgen - Dice Sverige 2006/2007 Icke namngiven Nextgen Action Dice Sverige 2007 * FPS är en förkortning av first person shooter För ytterligare information kontakta: Patrick Söderlund, vd, Digital Illusions, 08-658 78 01 eller Jenny Huldschiner, informationschef, 08-658 78 03 E-post: press@dice.se eller ir@dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041109BIT20570/wkr0001.pdf