Ny styrelseordförande utsedd i Digital Illusions

Ny styrelseordförande utsedd i Digital Illusions Styrelsen för Digital Illusions har idag utsett Thomas Skoglund till ny styrelseordförande. Tidigare ordförande Fredrik Liliegren har avsagt sig uppdraget som Styrelseordförande men kvarstår som styrelseledamot. * På grund av min nya arbetssituation och det faktum att jag numera är bosatt i USA har jag valt att stiga av posten som styrelseordförande. Jag kvarstår dock som ledamot av styrelsen och har kvar mitt stora engagemang för bolaget, säger Fredrik Liliegren avgående styrelseordförande i Digital Illusions. Thomas Skoglund är 46 år och vd samt huvudägare för kommunikationbyrån Skoglund & Co. Han har suttit i Digital Illusions styrelse sedan 1997 och har stor erfarenhet av Informations-, IR- och affärsstrategiska frågor. För ytterligare information: Thomas Skoglund Styrelseordförande 08 - 695 05 20 thomas.skoglund@skoglund.se Digital Illusions AB Digital Illusions är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar datorspel för de marknadsledande plattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelmarknaden. Huvudmarknaderna utgörs av Europa, USA och Japan. Bolaget grundades 1992 och har idag över 90 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Budapest. Digital Illusions noterades den 16 mars 1998 på Nya Marknaden, i Stockholms Fondbörs SAX-system. Sponsor där är Aragon Fondkommission. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT01140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT01140/bit0002.pdf