Spelserien Battlefield passerar 2-miljonersstrecket

Spelserien Battlefield passerar 2-miljonersstrecket Succéspelet Battlefield 1942 och tilläggsspelen Road to Rome och Secret Weapons har sålts i mer än två miljoner exemplar. Spelutvecklaren Digital Illusions belönas med en platinautmärkelse från förläggaren Electronic Arts för den framgångsrika försäljningen. - Battlefield 1942 har sålts i över 1,4 miljoner exemplar och fortsätter att vara ett av världens mest sålda PC-spel, mer än ett år efter lanseringen. Vanligtvis mattas försäljningen av ett halvår efter att spelen släppts, säger Patrick Söderlund, vd för Digital Illusions. - Båda tilläggsspelen till Battlefield 1942 visar goda resultat och det pekar på att vårt kommande spel, Battlefield Vietnam, också kan bli en storsäljare, säger Patrick Söderlund, vd för Digital Illusions. Battlefield 1942 säljs fortfarande till fullpris. När försäljningen börjar avta kommer spelet att prissänkas, vilket innebär att det finns möjlighet för fortsatt goda försäljningssiffror i framtiden. I slutet av oktober släpps en samlingsbox, Battlefield Deluxe, som innehåller grundspelet, tilläggsspelet Road to Rome samt det gratismaterial som släppts till Battlefield och som har tagits fram av Digital Illusions. För ytterligare information kontakta: Patrick Söderlund, vd, Digital Illusions Telefon: 08-545 184 81 E-post: patrick.soderlund@dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/10/20031010BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/10/20031010BIT00460/wkr0002.pdf