Digital Vision AB lanserar sin nya rep- och smutsborttagare, ASC3, på NAB2003

Digital Vision AB lanserar sin nya rep- och smutsborttagare, ASC3, på NAB2003 Stockholm, 2003-04-06 - Digital Vision AB kommer att lansera sin nya rep- och smutsborttagare, ASC3, på NAB2003 (monter C3269) i Las Vegas. ASC3 är Digital Visions tredje generations avancerade rep- och smutsborttagare för bildförbättring samt restaurering av film- och videomaterial. Med nya banbrytande algoritmer och filterteknik är ASC3 ett genombrott i realtids-smutsborttagning med ett resultat som tidigare endast erbjöds av icke-realtidssystem. Med ASC3 följer flera nya verktyg, varav vissa tidigare endast var tillgängliga i mjukvaruprodukter. Dessa verktyg hanterar även det mest repiga och nedsmutsade material. ASC3 ingår i en ny generation av modulära verktyg som tillåter användaren att enkelt och kostnadseffektivt uppgradera med förbättringar genom nya mjukvarumoduler. Den nya strategin från Digital Vision innebär bl.a. att mjukvarumodulerna kommer att kunna utnyttjas i andra, befintliga och kommande, verktyg. Som en första tilläggsmodul till ASC3, kommer rörelseestimering att släppas senare i år. Med denna kommer prestanda att lyfta ytterligare en nivå. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Dyrvold, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 E-post: torbjorn.dyrvold@digitalvision.se, Hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00790/wkr0002.pdf