Digital Vision AB lanserar sin ZOM formatkonverterare i standard-TV upplösning på NAB2003 Stockholm, 2003-04-06 - Digital Vision AB lanserar sin ZOM formatkonverterare i standard-TV format på NAB2003 (monter C3269) i Las Vegas. ZOM är en ny bildformatskonverterare och "pan & scan" processor främst avsedd för film/videoreleaser i olika format. ZOM har högkvalitativ film- /videobaserad filtrering med justerbar skärpa. ZOM är idealisk för "pan & scan" användningar, då den kan programmeras bild för bild och har sub- pixel upplösning vid justering av bildstorlek och bildposition. ZOM kan integreras i en komplett video/hårddisksbaserad arbetsstation tillsammans med färgkorrektorn ACP-Viper, för en kostnadseffektiv lösning med filmskannerliknande möjligheter för material inspelat i standard- eller högupplöst-TV (s.k. skarp-TV) format. Versionen av ZOM för högupplöst-TV visades publikt för första gången på NAB2002 för ett år sedan. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Dyrvold, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 E-post: torbjorn.dyrvold@digitalvision.se, Hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/06/20030404BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/06/20030404BIT00810/wkr0002.pdf