Digital Vision tecknar avtal med Mici Elektronik

Digital Vision tecknar avtal med Mici Elektronik Stockholm, 2002-09-30 - För att säkerställa den framtida produktionen har Digital Vision tecknat avtal med ytterligare en underleverantör, Mici Elektronik. Den första produkten som läggs ut på Mici Elektronik är den nya BitLink-avkodaren. BitLink-avkodaren ingår i affärsområdet Media Networking (produkter för anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät). Produktionen befinner sig i ett intensivt skede, tack vare den order som Digital Vision erhöll från Public Broadcasting Service i USA för en tid sedan (press release 2002-08-23). "Vi har sedan tidigare ett samarbete med NOTE och genom att sluta avtal med ytterligare en leverantör blir vi än mer flexibla, mindre volymkänsliga och vi ökar vår leveranssäkerhet", säger Anders Bydén, Vice Verkställande Direktör på Digital Vision. "Vi är nöjda med att ha slutit detta avtal med Mici, som är ett professionellt ISO9001- certifierat företag med mångårig erfarenhet av högteknologiska produkter". Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom tre affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät · Digital Cinema, digitalisering av traditionell film för visning på bio Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, tillverkning, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Anders Bydén, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 e-mail: anders.byden@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00160/wkr0002.pdf