France 3 köper bildbehandlingssystem från Digital Vision AB

France 3 köper bildbehandlingssystem från Digital Vision AB Stockholm, 2003-04-04 - France 3 har beställt ett komplett Valhall/DVNR bildbehandlingssystem från Digital Vision AB. Beställningen omfattar bl.a. verktyg för ljussättning, bildformatskonvertering och brusreducering. France 3 kommer i huvudsak att använda systemet för ljussättning och bildförbättring av TV-produktioner inspelade på film eller video. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Per-Olov Essehorn, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 E-post: per-olov.essehorn@digitalvision.se, Hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030403BIT01360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030403BIT01360/wkr0002.pdf