Lyckade betatester av Digital Visions nya bildformatskonverterare och "pan & scan" processor Stockholm, 2002-09-10 - Det amerikanska företaget IVC (International Video Conversions, Inc.) har nyligen avslutat sina betatester av ZOM, Digital Visions nya bildformatskonverterare och "pan & scan" processor, främst avsedd för film/videoreleaser i olika format. IVC High Definition Data Center är en av världens största anläggningar för bearbetning, restaurering och konvertering av högupplöst film/videomaterial. "Den nya ZOM:en passar bra in i vårt arbetsflöde," säger Howard Lukk, Chief Engineer på IVC. "Vi kan med lätthet få fram vårt 16:9 (widescreen) och 4:3-material från våra bearbetade digitala filmoriginal, vilket för oss närmare en virtuell filmscanner-värld. Digital Vision har varit väldigt framgångsrika i sitt arbete att skapa realtidslösningar anpassade till våra behov. Vi ser fram mot ett fortsatt samarbete för att vidareutveckla teknologin ytterligare." "När vi var redo att betatesta denna nya spännande produkt, var det ett lätt val att utse IVC till betatestare," säger Thorbjörn Gustafsson, VD på Digital Vision (US), Inc. "IVC är en av våra viktigaste kunder i USA. Med sin tekniska skicklighet och vilja att förse oss med snabb och konstruktiv återkoppling är de en utmärkt betatestare för oss. Det är speciellt viktigt att ha en snabbt och effektivt samarbete med betatestaren för denna nya produkt, som har en stor efterfrågan på marknaden." Prototyper av ZOM:en har visats tidigare i år på NAB, den årliga ljud- och bildmässan i Las Vegas och kommer den 13-17 september att visas på IBC-mässan i Amsterdam, Europas motsvarighet till NAB. Produkten är nu färdig för release och leveranserna beräknas komma igång i slutet av september. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom tre affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät · Digital Cinema, digitalisering av traditionell film för visning på bio Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Meta Bernhager, Digital Vision AB (publ) t elefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 e-mail: meta.bernhager@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00730/wkr0002.pdf