Dimension Telecom får uppdrag av 3G-operatör

Dimension Telecom får uppdrag av 3G-operatör IT-integratören Dimensions dotterbolag Dimension Telecom har fått i uppdrag av en av Sveriges 3G-operatörer att implementera en ny teknisk plattform för bolagets 3G-nät. Ordervärdet uppgår till ca 10 Mkr. Dimension Telecoms uppdrag kring en teknisk plattform för tjänster är en del i 3G-operatörens uppbyggnad av den infrastruktur som möjliggör administration och distribution av tjänsteutbudet i 3G-nätet. - Vi ser att konkurrensen inom telekomsektorn allt mer handlar om innehåll och tjänster i näten. När vi nu får förtroendet att arbeta tillsammans med ett renodlat 3G-bolag stärker det vår position ytterligare inför de förändringar på telekommarknaden som jag är övertygad om kommer i och med introduktionen av 3G-näten och det utökade tjänsteutbudet i mobilnäten, säger Sven Uthorn VD, Dimension. Dimensions uppdrag inkluderar även tjänster som integration, implementering och konsulting. För ytterligare information kontakta: Sven Uthorn, VD Dimension AB, tel 08-5058 3000, direkt 08-5058 3003, E-post sven.uthorn@dimension.se Om Dimension Dimension är integratör av affärskritisk IT-infrastruktur. Bolagets kärnverksamhet omfattar design, integration och driftsättning av avancerade server-, datalagrings- och säkerhetslösningar. En viktig del av kunderbjudandet är även tjänster som analys, projektledning, support, drift och underhåll. Dimensions erbjudande grundar sig på en marknadsledande kompetens och erfarenhet av IT-infrastruktur samt långsiktiga samarbeten med ledande systemleverantörer. Kunderna finns främst inom telekom, bank & finans, media, industri och stat & kommun. Koncernen har drygt 400 medarbetare och är verksam i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Lettland och Litauen. Huvudkontoret ligger i Bromma, Stockholm. Dimensionaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Tidpunkter för ekonomisk information Delårsrapport januari-juni 2002 publiceras 15 augusti 2002 Delårsrapport januari-september 2002 publiceras 25 oktober 2002 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00110/wkr0002.pdf