Gunnar Isberg ny VD för Dimension Telecom

Gunnar Isberg ny VD för Dimension Telecom Gunnar Isberg blir ny VD för IT-integratören Dimensions senaste stora satsning, dotterbolaget Dimension Telecom. Han kommer närmast från posten som Dimensions regionchef i Stockholm. Dimension Telecom startade kring årsskiftet i samand med övertagandet av konsultbolaget Kipling. Genom fokusering på datatjänster i de mobila servicenäten har Dimension Telecom på kort tid utvecklats till en betydande del av Dimensionkoncernen. Redan idag består bolaget av 70 personer och arbetar med kunder som Telia, Hi3G och Ericsson. Gunnar Isberg har en gedigen bakgrund inom telekom. Han har bland annat byggt upp och varit VD för Ericssons konsultbolag för mobila Internettjänster i Kina, varit försäljningsdirektör på Digital Equipment i Sverige och Asienansvarig för Ericsson Data. Han har även åtta års erfarenhet från Sun Microsystems som partneransvarig. - Datatjänster i mobilnäten är en mycket expansiv sektor, inte minst med den pågående 3G-utbyggnaden. Bildandet av Dimension Telecom stärker vår position inför förändringarna på telekommarknaden. Genom att vi är leverantörsoberoende kan vi leverera tjänster och integrera lösningar för hela tjänsteutbudet i mobilnäten. Vi arbetar med såväl operatörerna och leverantörerna som tjänsteföretagen, säger Gunnar Isberg. För ytterligare information vänligen kontakta: Gunnar Isberg, VD Dimension Telecom Tel: 08-505 830 08, e-post: gunnar.isberg@dimension.se Sven Uthorn, VD Dimension AB Tel: 08-505 830 03, e-post: sven.uthorn@dimension.se Bild på Gunnar Isberg finns att ladda ner på: www.dimension.se/bildbank/ Om Dimension Dimension är integratör av affärskritisk IT-infrastruktur. Bolagets kärnverksamhet omfattar design, integration och driftsättning av avancerade server-, datalagrings- och säkerhetslösningar. En viktig del av kunderbjudandet är även tjänster som analys, projektledning, support, drift och underhåll. Dimensions erbjudande grundar sig på en marknadsledande kompetens och erfarenhet av IT-infrastruktur samt långsiktiga samarbeten med ledande systemleverantörer. Kunderna finns främst inom telekom, bank & finans, media, industri och stat & kommun. Koncernen har drygt 400 medarbetare och är verksam i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Lettland och Litauen. Huvudkontoret ligger i Bromma, Stockholm. Dimensionaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00300/wkr0002.pdf