Örjan Frid ny VD i Dimension AB

Örjan Frid ny VD i Dimension AB Till ny VD i Dimension AB har styrelsen utsett Örjan Frid. Örjan kommer närmast från Sollentunamässan AB där han var VD. Örjan har sedan slutet av januari 2003 fungerat som vVD med ansvar för den operativa verksamheten i Dimension AB. Örjan har tidigare innehaft VD befattningar på M2 Engineering, Gustavsberg, IMU Testologen med flera. Björn Boldt-Christmas har samtidigt återvalts som styrelseordförande i Dimension. Stockholm den 19 mars 2003 Dimension AB (publ) Styrelsen För ytterligare information vänligen kontakta Björn Boldt-Christmas, Styrelseordförande, tel: 070-588 76 85 Örjan Frid, Verkställande Direktör, tel: 08-505 830 10 Om Dimension Dimension är integratör av affärskritisk IT-infrastruktur. Bolagets kärnverksamhet omfattar design, integration och support av avancerade server-, datalagrings- och säkerhetslösningar. En viktig del av kunderbjudandet utgörs av konsulttjänster kring behörighet och katalogtjänster samt integration av tillämpningar åt telekomindustrin. Dimensions erbjudande grundar sig på en marknadsledande kompetens och erfarenhet av IT-infrastruktur samt långsiktiga samarbeten med ledande systemleverantörer. Kunderna finns främst inom telekom, bank & finans, industri och stat & kommun. Koncernen har cirka 200 medarbetare och är verksam i Sverige, Danmark, Lettland och Litauen. Huvudkontoret ligger i Bromma, Stockholm. Dimensionaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00060/wkr0002.pdf