Diös utvecklar nya lokaler till expansiva IT-bolaget Consid i Sundsvall

Den 1 februari flyttar IT-bolaget Consid in i nya lokaler i Riksbankhallen mitt i centrala Sundsvall. Tidigare i höstas expanderade de genom större ytor i samma fastighet och nu sker det ytterligare utökning i egna lokaler i den anrika fastigheten. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu det nya kontoret med fler arbetsplatser och attraktiva ytor för möten.

Consid erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. De har bland annat, sedan några år tillbaka, etablerat ett kompetenscenter för Javautveckling i Sundsvall. Consid har blivit utsedda till såväl Gasellföretag av Dagens Industri som Superföretag av Veckans Affärer i flera år. På Consid i Sundsvall arbetar 19 Personer.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda Consid egna lokaler i Riksbankshallen och därmed vara med och möjliggöra deras expansion. Det blir också ett lyft för hela fastigheten. Att utveckla våra fastigheter som bidrar till att våra hyresgäster kan växa ligger helt i linje med vår strategi kring stadsutveckling, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Ett Considkontor ska ha karaktär och mer karaktär än så här hittar man inte i Sundsvall. För ett företag som jobbar i framkant med att ta vara på den digitala världens möjligheter ger det en härlig kontrast med en historisk lokal. Den utveckling som nu görs i lokalen blir perfekt för vårt inhouse-arbete med bra mötesplatser för våra besökare och oss. Lokalen stärker vårt varumärke och skapar stolthet hos våra medarbetare. Nu ser vi fram emot att installera oss i vår nya miljö, säger K-G Sjöström, regionsansvarig, Consid.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: anna.dahlgren@dios.se

K-G Sjöström, regionsansvarig, Consid
E-post: k-g.sjostrom@consid.se