Displayit levererar ny standard för övervakning i räddningscentral

Displayit levererar ny standard för övervakning i räddningscentral Idag invigdes Räddningscentral Norr, en av tre räddningscentraler i Stockholm. Displayit har på uppdrag av Södra Roslagens Brandförsvarsförbund, fungerat som övergripande system-integratör gällande den digitala presentationslösningen i lednings och kontrollrumsmiljön. Den tekniska plattformen för övervakning medför en mer effektiv ledning, samverkan och kommunikation inom räddningsverksamheten. Lösningen är den första installationen i sitt slag i Sverige. Räddningsverket har minst en räddningscentral per län i riket. "Med Displayits tekniska lösning som grund, förbättrar vi både överblick och erhåller en väsentligt förbättrad ledning och kommunikation mellan stabsbefäl och operatörer", säger Anders Fridborg, funktionsansvarig för Larm och Ledning på Södra Roslagens Brandförsvars-förbund. "Detta är en strategiskt viktig order för Displayit eftersom Räddningscentral Norr står modell för den framtida utvecklingen av övriga Räddningscentraler i Sverige", säger Svante Lundqvist, VD i Displayit. För ytterligare information kontakta: Svante Lundqvist, VD, Displayit AB (publ) Tfn 46 8 545 874 36 E-post svante.lundqvist@displayit.com www.displayit.com Michael Fredin, Business Manager, Controlroom, Displayit Sweden AB Tfn 46 8 545 807 50 E-post michael.fredin@displayit.com www.displayit.com Anders Fridborg, 1:e Brandförsvararingenjör, Södra Roslagens Brandförsvarsförbund Tfn + 46 8 792 99 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00630/wkr0002.pdf

Om oss

Displayit skapar, marknadsför och säljer kundanpassade professionella digitala presentationslösningar ("PDP"). Displayit erbjuder företag och organisationer möjlighet att kommunicera realtidsuppdaterade och målgruppanpassade budskap.