DNG, Dial Nxt Group, tar mark i Finland genom strategiskt förvärv

DNG, Dial Nxt Group, tar mark i Finland genom strategiskt förvärv DNG har tecknat avtal om att förvärva det finska väletablerade företaget 4cast Model Management och kontoret öppnas i centrala Helsingfors i slutet av sommaren. 4cast driver idag affärsverksamhet inom området för eventmarketing med en inriktning mot koncentrerad star- och imagemanagement samt PR. Bolaget är en av de tre stora inom den Finska modellbranschen, föregångare inom star- , PR- och imagemanagement. Bland kunderna kan nämnas Diesel, Kappahl, L'oreal, Nokia, Sportus.fi, Hartwall. I samband med förvärvet byter 4cast Model Management namn till DNG 4cast och blir därmed DNG's första dotterbolag i Finland. De två drivande nyckelpersonerna Marita Hakala samt grundare och huvudägare Sonja Catani fortsätter på nyckelposter inom det nya bolaget. Marita som VD i DNG 4cast och Sonja som affärsutvecklare med ansvar för etableringen av DNG's moderbolag i Finland. - Samgåendet med DNG ligger helt rätt i tiden för oss. Genom våra expansionsplaner har vi länge följt utvecklingen av de bolag som DNG idag består av och andra liknande bolag. Vår fasta övertygelse är att genom att integrera flera discipliner inom området för marknadsföring, reklam och integrerad kommunikation som DNG gör når man absolut maximal effekt för kunden, säger Sonja Catani. - Tanken är nu att inom en snar framtid addera flera av DNG's discipliner att integreras med DNG 4cast. Vi håller nu på att se över två-tre områden som är mycket intressanta för denna marknad, säger Lars Andersson, VD och koncernchef DNG. Förvärvet sker i kontanter. För mer information kontakta: Lars Andersson, VD/Koncernchef DNG, 08-566 35 000, mobil: 070-753 00 00 Sonja Catani, DNG Finland, +358-40-54 77 911 Marita Hakala, DNG 4cast, +358-9-66 44 22 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00880/bit0002.pdf