DNG-bolaget Zip Venture investerar i primesounds.com

DNG-bolaget Zip Venture investerar i primesounds.com. Primesounds.com's ambition är att bli den världsledande siten på Internet för de som arbetar med ljud eller skapar musik med modern teknologi. Projektet som är ett renodlat Internet-projekt blir en global satsning från dag ett. Primesounds.com räknar med att attrahera 100.000 tals kunder globalt under de första 2-3 åren via ett unikt affärsupplägg och betalningsmodell. Primesounds.com är ett nytt företag men som under annat namn drivit verksamhet i ett antal år. Därmed har bolaget ett väl upparbetat nätverk både nationellt och internationellt. Likaså finns rutinerna samt kunderna som initialt är kritiska framgångfaktorer. - Marknaden för primesounds.com tjänster är enorm. Vi siktar på en omsättning år två på ca 100 miljoner med mycket god lönsamhet. Till vår fördel och det som talar för att vi ska lyckas är att det redan finns en delvis fungerande global marknad för primesounds.com tjänster och att IT- mognaden hos dom tilltänkta kunderna redan är på topp, säger primesounds grundare Thomas Tibert. - Satsningen på primesounds.com ligger helt i linje med Zip Ventures mål att bland annat investera i entertainment. Sverige ligger enligt de senaste rapporterna i topp bland de världsledande inom musikbranschen. Primesounds.com förenar Internet och entertainment på ett bra sätt och det är inte svårt att redan nu identifiera "spinoffprodukter" inom primesounds.com som även dessa skulle kunna leva och utvecklas på egna meriter, säger Hans Molund, VD Zip Venture. För mer information kontakta: Hans Molund, VD Zip Venture, mobil: 0708-83 83 83 Thomas Tibert, grundare Primesounds.com, tel: 0292-500 07, mobil: 070-222 80 44 Zip Venture har till uppgift att identifiera, förvalta och förädla nya idéer och affärsembryon för att senare i ett moget skick återföra de nya produkterna/bolagen till DNG eller marknaden. Bolaget arbetar på lika villkor som andra oberoende Venture Capital-bolag men öppnar, genom denna konstallation inom DNG, också upp för en vidare idéutveckling även tillsammans med kunder och andra samarbetspartners. Fokus på de projekt som Zip Venture går in i ska finnas inom TIME-sektorn, det vill säga inom Telecom, IT/Internet, Media och Entertainment. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000502BIT01320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000502BIT01320/bit0002.pdf