DNG förvärvar SDM och stärker positionerna i Norden

DNG förvärvar SDM och stärker positionerna i Norden DNG, Dial Nxt Group, skriver letter of intent med SDM. Initialt beräknas förvärvet tillföra DNG ca 40 miljoner kronor i omsättning. SDM, Scandinavian Database Marketing, startade 1990 och arbetar inom områdena mediaplanering, segmentering, databasutveckling och kundlojalitetsprogram. Bland annat står företaget bakom "Ronald Mc Donald" på Mc Donalds samt Twilfits kundklubb. Bland övriga kunder kan nämnas SCA, Procter & Gamble, L'Oreal och Skandiabanken. SDM har idag kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. - Förvärvet är rent strategiskt och helt enligt plan då vi hela tiden tittar på att komplettera våra kompetensområden. Nu tillförs både ny kompetens och nya kundsegment som DNG idag inte har. Samtidigt får den geografiska tillväxten en snabbare spridning. Det här är precis vad kunderna efterfrågar och genom sammanslagningen står vi otroligt starkt rustade för att möte kundernas krav på kompetens och resultat, säger Lars Andersson, VD/Koncernchef DNG. Etableringen av DNG i Finland påskyndas nu samtidigt som DNG får fotfäste även i Göteborg. Tidigare under våren köptes det Finska bolaget 4cast som är ett av Finlands ledande bolag inom Event Marketing. SDM kommer att inkorporeras i DNG Interaction som idag är det största dotterbolaget inom DNG med ca 100 medarbetare. Ambitionen är att slutföra ett avtal i slutet av juli månad. - Vi har länge följt DNG's utveckling och tror på en mycket intressant framtid för denna typ av bolag. För oss känns det helt rätt att integrera vår kompetens inom ett så välrustat bolag som DNG, säger Ted Jacobsson, VD SDM. För mer information kontakta: Lars Andersson, VD/Koncernchef DNG, 08-566 35 000, 070-753 00 00 DNG, Dial Nxt Group, är noterade på Nya Marknaden och arbetar som rådgivare och konsulter inom området för integrerad marknadsföring. Vi skapar och utvecklar lönsamma kundrelationer för våra uppdragsgivare och vår affärsidé bygger på att vi ger våra kunder den bästa avkastningen på sina marknadsföringsinvesteringar. DNG består idag av tolv bolag som de flesta sitter under ett och samma tak. Finns etablerade i Sverige, Norge och Finland med huvudkontor i Stockholm. Har drygt 200 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00410/bit0002.pdf