DNG och G2-Solutions tecknar partneravtal # blir en av nordens tyngsta CRM-aktörer

DNG och G2-Solutions tecknar partneravtal - blir en av nordens tyngsta CRM-aktörer Det just tecknade avtalet innebär att DNG utökar sin verksamhet med en komplett tjänste- och produktportfölj inom CRM, Customer Relationship Management. - Därmed är vi först ut på den nordiska marknaden med att kunna erbjuda kunderna marknadskommunikationslösningar som bygger på en unik kombination av teknik och kommunikation, säger Lars Andersson, VD på DNG. CRM är hett i dag och ett av de snabbast växande områdena inom marknadskommunikation. Analysföretaget IDC har i sin senaste rapport kommit fram till att CRM kommer att växa med drygt 35 procent per år fram till år 2004. Det är i denna marknad som DNG tänker vara med och slåss och det är därför heller inte någon slump att företaget nu valt G2 - Solutions som en av sina samarbetspartners. - Partneravtalet är ett led i vår strategi att befästa vår position som den ledande aktören i Norden inom integrerad marknadskommunikation, förklarar Lars Andersson. G2 som är ett helsvenskt IT-konsultföretag, som till 30 procent ägs av IT- Provider, har lång erfarenhet av affärs- och systemutveckling, och har utvecklat en skalbar CRM-plattform som passar de flesta företag och organisationer. Exempel på kunder är Fondex, Sonera och Netcom. DNG arbetar med de kommunikativa delarna inom CRM vilket omfattar allt från research och strategi , kommunikation och taktik till genomförande och utvärdering. - I och med avtalet kompletterar vi vårt erbjudande till våra kunder med kommunikation- och marknadsanalys. Vi ser DNG som en av marknadens absolut starkaste aktörer inom området och med tanke på deras Nordenexpansion adderar det ytterligare ett värde då även vi följer våra kunder i Norden, senaste exemplet är Sonera där vi arbetar på Nordenbasis, säger Anders Jönsson, VD G2 Solutions. För mer information kontakta: Lars Andersson, VD/Koncernchef DNG, 08-566 35 000, mobil: 070-753 00 00 Anders Jönsson, VD G2 Solutions, 08-545 70 500, mobil: 070-765 66 21 Fakta om DNG: DNG är en företagsgrupp inom integrerad marknadskommunikation med idag drygt 200 medarbetare. Affärsidén bygger på att förbättra resultatet av kundernas marknadsinvesteringar genom integrerad och mätbar marknadskommunikation. Bolaget är noterat på Nya Marknaden och finns etablerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Fakta om G2-Solutions: G2 är ett helsvenskt IT-konsultföretag med lång erfarenhet av affärs- och systemutveckling, och har utvecklat en skalbar CRM-plattform som passar de flesta företag och organisationer. G2 arbetar med utprövade metoder och välkända verktyg på samtliga marknadsledande plattformar. Produkter, verktyg och kunskaper är inriktade på traditionell verksamhet och på e-handel. Det innebär att G2 erbjuder lösningar för kundhantering, kunddatalager och beslutstöd. G2 har funnits sen 1996 och har ca 50 anställda. G2 ägs till 30 procent av IT-Provider. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00830/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00830/bit0002.pdf