DORO i produktsamarbete med Telia

DORO i produktsamarbete med Telia DORO i Lund och Telia har inlett ett samarbete som syftar till att företagen gemensamt ska utveckla och producera produkter för konsumentmarknaden. Ett första resultat av avtalet märks under tredje kvartalet i år då DORO börjar leverera en trådlös telefon och en trådad telefon till Telias butiker. Produkterna kommer att bära Telias varumärke. DORO är sedan tidigare återförsäljare av Telias tjänster. "DORO och Telia inleder ett intressant samarbete. DORO blir en allt större leverantör till de olika f.d. telemonopolen i Europa. Vi har redan leveranser i Danmark och Holland. Vi kommer att se en liknande utveckling i övriga Europa" säger Claes Bühler, DOROs koncernchef. "DORO är glada att få se Telia som kund och samarbetspartner. Vi ser goda möjligheter att utveckla samarbete. " säger Ronny Söder , DORO Sveriges VD. "Konkurrensen på produktsidan är hård. Samtidigt ökar kraven på en ständig ström av nya produkter. Samarbetet ger oss möjlighet att ta tillvara våra respektive styrkor där Telia traditionellt ställer hög krav", säger Telia Näras presschef Kåre Sjöholm. DORO är noterat på OTC-listan på Stockholmsbörsen och kommer från och med måndag 3 juli att noteras på Attract 40 på O-listan. DORO publicerar sin halvårsrapport den 17 juli. Telia är noterat på A-listan på Stockholmsbörsen. Mer information om DORO finns på www.doro.com För frågor var vänlig kontakta: VD Claes Bühler +46 46 280 50 61 vVD Ingvar Karlsson +46 46 280 50 62 VD DORO Sverige Ronny Söder +46 46 280 50 25 Presschef Kåre Sjöholm, Telia Nära, + 46 8 411 62 22 Lund 30 juni 2000 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00590/bit0002.pdf