Duni räddar världen med Svanen

Duni är med i Svanens stora kampanj, som heter Rädda världen lite grann varje dag, vars fokus är att få fler konsumenter att göra hållbara val.

Att äta och dricka tillsammans skapar den perfekta inramningen för trivsamma stunder tillsammans. När stämningen och maten är god blir känslan bra. Att duka vackert är halva måltiden och med Dunis Svanenmärkta servetter går det att skapa skönhet utan att det leder till skövlade skogar eller ökade klimatutsläpp. För Svanen ställer tuffa krav på vilken skog pappersmassan kommer från. Liksom på de kemikalier och den energi som används för att tillverka våra servetter. De flesta av våra enfärgade och designade pappersservetter är Svanenmärkta. Undantagna är endast servetter med guld- och silvertryck. Dessutom är samtliga Duni-servetter FSC®-märkta, vilket innebär att pappersmassan kommer från ansvarsfullt skötta skogskällor. Duni är också det första företaget i världen som erbjuder ett stort sortiment av komposterbara enfärgade servetter och dukar. Det är vi stolta över!

Med Dunis Svanenmärkta ljus går det att mysa utan dåligt samvete för klimatet och hälsan. För Svanen tillåter bara förnybara råvaror, som stearin, som inte bidrar till växthuseffekten. Våra stearinljus uppfyller, precis som alla våra andra ljus, också våra höga kvalitetskrav för tillsatser och sotning för att försäkra ett bra inomhusklimat. Dunis Svanenmärkta ljuskollektion, Simply Stearin, är tillverkad av 100 % spårbar och förnybar stearin. Sortimentet består av vackra blockljus i olika storlekar, vita kronljus i olika längder och vita samt färgade antikljus.

Med Dunis breda sortiment av Svanenmärkta servetter och ljus är det enkelt att rädda världen lite grann varje dag.

– Med kampanjen vill vi givetvis få ännu fler att välja våra Svanenmärkta ljus och servetter. Duni skapar Goodfoodmood® överallt där människor umgås kring mat och dryck, då är det viktigt för oss att konsumenterna ska kunna göra hållbara val, oavsett om det är en enkel eller elegant middag, säger Anna Morau, Customer Marketing Manager Nordic på Duni AB.

Ladda ner bilder:
www.duni.com/press-images

För mer information och prover:
Anna Morau, Customer Marketing Manager Nordic
+46 734 196217
Anna.Morau@duni.com

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 100 anställda fördelat på 18 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Omsättningen för 2013 uppgick till 3,8 miljarder kronor. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.